Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3.04 & PC - "Control Surface Error" ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-10 23:07

Tjo,

Försöker koppla in min qualitätsprodukt Fame KC49 (samma keyboard som bl a Jam säljer under eget namn) till flickvännens PC med Vista. Mitt Reason 3.04 tänkte jag använda denna gång... men tji fick jag. Har tagit bort USB-enheterna i enhetshanteraren och startat om, provat allt... I'm stuck on this. UF-tjosan säger felmeddelandet. UF-series är ju CME's keyboards. Jag har ju valt "Manufacturer: <Other>"... och är hyfsat bra på Reason vågar jag väl tillstå. Kanske ska man plocka ned någon CME-drivare bara för att? Någon som stött på detta och fått / hittat en lösning?

USB-klaviaturet funkar prima på min PC hemmavid (också med Vista) och även min Mac...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 11:33

Det här är det mest skumma jag varit med om, har provat ALLT inklusive att rensa datorn på Sony Ericssons helt överjävligt horribla "PC Suite", tog 10 minuter att avinstallera det. "#)(#/". Nåväl... installerat om Reason ett par gånger, startat om, joxat... den vägrar att godkänna WORLDE CONTROLLER som "keyboard / surface", men jag kom på en (dålig) workaround; man kan använda BUS MIDI i stället och då funkar det bra! "¤/(#"" märkligt asså. "/¤/"(/¤ också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 11:59

Ha! Vilket dumba"#(/¤( man är... går ju inte att lira in i sequencern när man gör så här. Typiskt nog så lyckades jag skruva in ett ultramegafläskigt PPG-möter-helvetet-basljud och så kan man inte lira in. USB-meck i kvadrat. Ingen som stött på detta? Ska jag behöva anlita supporten? JAG? På min ära... : D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-11 19:06

Ain't nobody
Knows this better
Makes me worried
Can't approve this way

Typ!

10 minuter för att avinstallera Ericsson PC Suite?! Själv tillbringade jag i går drygt den dubbla tiden med att avinstallera MS Office 2007 från just Vista. Den krävde omstart. Två timmar senare gick datorn i gång igen.

Fast vad ditt USB-problem består i har jag ingen aaaaning om. Troligen har det något med en viss Microsoft-produkt att göra.

Nej, det finns ingen rim å re(a)son längre...

Inget jag stött på/sett heller.
De få gånger jag använder controllers (Behringer BCR, Oxygen8) så har det inte varit några "konstigheter". Var lite trix med att få BCR att lira i början, men det är en annan story!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-12 17:44

Nåväl, jag fann en annan lösning på problematiken. Tog bort min profil från hennes dator och avinstallerade mitt kära program. Kör ändå mest fyran. Plus att jag förmodligen inte kommer träffa henne så mycket mer, då förhållandet efter många veckors tjafs och strul kom till sin ände. Eder PF har sovit ungefär 3 timmar varje natt de senaste dagarna. Och torkat en hel del tårar. Black celebration!

1
Bevaka tråden