Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

enkel midikontroller

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag vill gärna meka ihop min egna effektkontroller till midi. det enda jag söker är knobbar (som jag antar är pottar) som jag kan styra i reason med. jag vill gärna ha riktigt många också. finns det bra krets-scheman någonstans, eller är en enkel midi(till usb)konstruktion något svårt? och kräver det programmering?

dopefer vet jag har en del färdiga kort som man bara ansluter potar el dylikt till, som t.ex denna
http://www.doepfer.de/usb64.htm

Jag köpte just en färdig burk för ändamålet: Behringer BCR 2000. Går att hitta för 80-90 euro begagnad. Många rattar och knappar för pengarna!

Köpte min främst med min dansbandsmodular i sikte (dvs en modulär analogsynt med presetminnen, där preseten skickas via midi t.ex. från BCR:en).

Edit: Fast Doepfern ser ju smutt ut om man vill bygga hårdvaran själv.

Edit 2: kolla in www.ucapps.de, de har ett modulärt koncept av gör-det-själv MIDI-burkar som man t.ex. kan bygga det du vill av. Projektet Midibox64 kan du kolla in där.

Senast redigerat 2008-12-23 17:11

halva grejen med bygget är att jag just vill bygga skalet själv. jag huserar i mitt egna andromeda.

usb64 e lite mysig. jag o en polare byggde en synth/beatboxgrej i Pure Data som examensarbete och körde usb64an som front.
nu sitter jag o snurrar på 3d-kuber i pure data med den.
så man kan ha den till ganska mkt.

det var ett jäkla jobb att löda ihop skiten dock.

ucapps eller usb64 dårå. Det finns flera exempel på hemsnickrade controllers på ucapps-sidan.

1
Bevaka tråden