Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksmapp från windows server på min Mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-01-05 09:55

Hej!
Har precis tagit steget och investerat i en Macbook Pro, än så länge känner jag inte att jag behöver ångra mig

Nu till min fråga: jag har en Windows server som står o snurrar här hemma, jag använder den som en fileserver bara. I windows världen kunde jag mappa upp olika mappar som jag delat ut, hur gör jag detta i OSX, hittar inte servern i finder, har ropat på IP-adressen men det gillas inte. Jag kommer åt servern via remote desktop från Macen.

Tack på förhand!

/Henrik

Måste du inte dela ut mappen via SMB på PC'n först.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 11:23

glöm inte skriva smb:// först, så att finder vet vilket protokoll som avses:
http://www.technipages.com/how-to-map-network-drive-in-mac-os-x.html

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-01-05 12:10

Tack som fasen, smb gjorde susen, sbk mao...;)

Ursprungligen av Henkri:

Hej!
Har precis tagit steget och investerat i en Macbook Pro, än så länge känner jag inte att jag behöver ångra mig

Nu till min fråga: jag har en Windows server som står o snurrar här hemma, jag använder den som en fileserver bara. I windows världen kunde jag mappa upp olika mappar som jag delat ut, hur gör jag detta i OSX, hittar inte servern i finder, har ropat på IP-adressen men det gillas inte. Jag kommer åt servern via remote desktop från Macen.

Tack på förhand!

/Henrik

Välkommen hit förresten. Jag tycker du skall skriva en lite presentation om dig själv (under Presentationer), vill du sedasn berätta om varför du bytte elelr skaffade MAc så finns det ett forum "Switcher".

Vi är en rätt go gäng med folk som är här, du är väldigt älkommen och ...

- Välkommen till den ljusa sidan !

1
Bevaka tråden