Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presentation: Mictur

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-01-17 12:30

Hej på er alla,

Lika bra att få sin presentation överstökad. Mitt namn är Niclas Bylund, en 36 åring från Vallentuna norr om Stockholm.

Jag har precis skaffat min första egna Mac och får nog anses som riktig nybörjare. Däremot har jag ju haft datorer i mitt liv sedan min första ZX81 1981 (vilka minnen, kan fortfarande sakna spelet Mazogz (stavning?!)). Från denna lilla burk tog jag sedan det naturliga steget till ZX Spectrum med sina gummitangenter och därefter vidare mot Atari 520 ST. Den sista datorn jag hade innan switchen till PC var en 1040ST sedan har jag varit PC trogen fram tills i förrgår (why oh why?). Nu har jag sett ljuset och är så supernöjd med min MacBook.

Till vardags driver jag ett eget litet konsultföretag med fokus på ”Sales-, Marketing and Revenue Management” för hotell- och resebranschen. Den eventuella fritid som blir över spenderas med att se på fotboll, spela golf, äta och dricka gott, se på film eller lyssna på musik. En hel del tid läggs också på www.Anglofil.se.

Innan jag registrerade mig här på forumet så har jag använt 99.se som huvudsaklig informationskälla inför min switch. Gillar skarpt tonen på forumet och att alla verkar dela med sig av sina kunskaper hela tiden.

Lär spendera mycket tid här framöver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-19 01:28

Välkommen!

Ja vi är rätt goa typer här på 99.se.
Speciellt vi från Göteborg förstås...;) Nåja, det finns väl 2-3 trevliga stockholmare också.

Då har du köpt den nya fina MacBooken ? Jag har den "gamla" i vitt plast. Har haft Mac i ett år ca och tycker inte det var svårt att gå över till dessa datorer. Ibland känns det enklare och mer logiskt än PC och Windows.
Välkommen till de skrivandes skara.

Välkommen till den ljusa sidan.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-01-21 09:34

Tackar, bockar och bugar för välkomnandet!

Ja så här långt har switchen gått över förväntan, har fått leta lite efter "extra program" t.ex iRed Lite för att kunna använda fjärrkontrollen till OpenOffice och liknande. Hittills har jag bara hittat ett program som jag verkligen behöver men som inte har en Mac-client (osäker på hur jag ska lösa det, men det går nog på ngt sätt).

Sen känner jag mig fortfarande lite "Windows-i-fierad" när man letar efter "Home", "End", "Delete" osv.

Det mesta går att lösa.

Skriver du mkt själv kan jag tipsa om Mellell, det har gkort det roligt för en annan att skriva egna saker igen....
iChat med video är en annan sak som gör livet värt att leva
Spelet Snood....
Fotoprogrammen; Photomatix, Hydra, Lightroom, Autopano, Photomagico ....

Alla Podcaster i iTunes... som man fyller sin Shuffle med.. .görkul!

Använda frugans IXUS-kamera och FILMA med, väl hemma redigerar man med iMovie....

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-01-22 09:25

Tack för tipsen Goflorp! Frågan är bara om du inte har ett programtips som frigör mer tid också Dels ska man hinna jobba och sen utforska denna nya spännande datavärld!

Ska sätta mig någon kväll och bara leta runt efter program som kan underätta och roa i livet.

Ursprungligen av Mictur:

Tack för tipsen Goflorp! Frågan är bara om du inte har ett programtips som frigör mer tid också Dels ska man hinna jobba och sen utforska denna nya spännande datavärld!

Ska sätta mig någon kväll och bara leta runt efter program som kan underätta och roa i livet.

Time Machine... då kan du gå BAKÅT i tiden ...

moahahahahahahaha

Apples egen "Download"-sida är rätt bra, man får en väldigt snygg presentation, vettiga indelningar i grupper osv

1
Bevaka tråden