Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eXode - Massive Synthesis 0.99B REFILL

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-24 13:10

eXode announces the immideate release of Massive Synthesis 0.99b

This FREE refill collects practically ALL (except for the samplebased Arturia Minimoog ReFill) of eXode's previous work for Reason 3 and upwards. The refill concists of nothing less than 2400 Patches in total.

650 Combinator Instrument Patches
50 Combinator Effect Devices
250 Malström Patches
380 Subtractor Patches
1000 Thor Patches (!)
And finally 70 patches (total) for the RV7000 and Scream4.

Included packages are:

Analogital
Control Synthesis (previously unreleased)
Electric Bass (previously unreleased)
Mjolnir
Moog ReFill (previously commercial)
Moog Tribute ReFill
Sonic Waves (previously Wave Soundscapes Vol.1. and Vol.2.)
Thor Padding (previously unreleased)
Trance ReFill (previously commercial)
Voltage Controlled Vol.1.
Voltage Controlled Vol.2.
Voltage Controlled Vol.3.

Sonic Waves contains all the original patches from Wave Soundscapes Vol.2. All the patches from Wave Soundscapes Vol.1. have been updated and it also carries an additional 56 soundscape patches that were previously unreleased (Work name Wave Soundscapes Vol.3.). Massive Synthesis also contains 50 "Modern" patches for Malström that were specifically developed for this ReFill.

Much enjoyment!

Massive Synthesis 0.99b @ propellerheads.se

P.S. Endast för reg. användare av Reason. Maila inte och fråga om ni kan få den på annat vis för svaret blir nej D.S.

Fint! Ska bli spännande att gå igenom, jag tankar just nu.

  • Medlem
  • 2009-01-26 10:18

eXode: Stadigt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-26 21:06

Fett! Jag tankar och sänder varma och ytterst tacksamma tankar!

  • Medlem
  • 2009-01-27 09:57

Hoppas ni finner några tilltalande ljud där inne. Ang benämningen (0.99b) så är det p g a att jag vill lämna dörren öppen för uppdateringar i framtiden. Jag hade en intern 0.99a som jag finslipade innan släppet. Det jag har funderat på är att sakta men säkert uppdatera Combinator patcharna. Detta är inte helt enkelt, iaf inte i de Thor baserade Combi-patcharna då jag vill mer än att bara routa rotary 1 till filter freq (till exempel). Jag vill behålla relativ frekvens på olika lager när jag använt flera filter. Vidare så har jag funderat på att uppdatera med ARP Oddyssey inspirerade emulationspatchar för Thor.

Mycket nöje!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-27 23:09

Hur är det med kompabilitet bakåt, måste man behålla dina tidigare fillz i banken eller kan man ersätta dem alla med detta feta nya? Det ska gå att göra någonting så programmet förstår att de gamla fillzen ingår i det nya har jag för mig men jag har inte pluggat ReFill Packer på ett tag...?

  • Medlem
  • 2009-01-28 08:43
Ursprungligen av PF:

Hur är det med kompabilitet bakåt, måste man behålla dina tidigare fillz i banken eller kan man ersätta dem alla med detta feta nya? Det ska gå att göra någonting så programmet förstår att de gamla fillzen ingår i det nya har jag för mig men jag har inte pluggat ReFill Packer på ett tag...?

Den är inte bakåtkompatibel på det sätt att den t.ex. funkar med R3 såvitt jag vet. Vidare så är den nog inte rakt över kompatibel med gamla fills på det sätt att du kommer behöva 'hitta' patchen igen förmodligen då jag inte har samma mappstruktur eller namn på själva ReFill filen som de gamla. Däremot så återfinns alla patchar från de äldre refillsen i denna (bortsett från min första sample baserade arturia-minimoog refill).

  • Medlem
  • 2009-01-28 08:44
Ursprungligen av PF:

Hur är det med kompabilitet bakåt, måste man behålla dina tidigare fillz i banken eller kan man ersätta dem alla med detta feta nya? Det ska gå att göra någonting så programmet förstår att de gamla fillzen ingår i det nya har jag för mig men jag har inte pluggat ReFill Packer på ett tag...?

Fast med tanke på att 95% av patcharna inte är sample baserade så är frågan om det behövs.

  • Medlem
  • 2009-01-31 16:01

Missa inte "Thor Padding" patcharna inuti Thor Patches. Några riktigt bra ljud däri bl.a. en Keltisk Harpa framställd genom Karplus-Strong syntes.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-01-31 16:08

Ich habe das ge-nerladdat! Söllen testen snart! Massiv respekt till dig!

  • Medlem
  • 2009-01-31 16:29

Jaa, sehr gut!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2009-01-31 16:35

Whooooaaaaaa! Har testat ett antal Thor-, Malström- och Subtractorljud - underbara allihop! Nu behöver jag inte köpa refills (eller skruva egna ljud) på ett bra tag. Inspirerande som attan! Stort Upp!

  • Medlem
  • 2009-01-31 16:48

Tack!

  • Medlem
  • 2009-02-03 09:28

Skulle bli glad om folk som har bloggar och dylikt vill promota denna ReFill. Ännu gladare om någon orkar skriva ett litet ingående intryck iom att fillen är hyffsat omfattande! Tack på förhand!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-03 09:35

Ska fixas så snart tid finnes!

  • Medlem
  • 2009-02-03 12:06
Ursprungligen av PF:

Ska fixas så snart tid finnes!

Schysst! Det uppskattas!

1
Bevaka tråden