Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iMac äter virtuellt minne (IOKit)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iMac började påstår att hårddisken var full för ett tag sen, fastän jag hade typ 80 gig ledigt, så jag fick hjälp av en kille som jobbar på apple att räkna ut att det beror på att det virtuella minnet är fullt. Jag testar då att stänga av några program som beter sig konstigt, men det är fortfarande ruskigt mycket i det virtuella minnet. runt 45 gig.
Han hjälper mig då att lista ut att det beror på att det verkar som att IOKit i varenda program (alltså inklusive alla små spökprogram i bakgrunden) använder sig av 512 meg minne. Eftersom jag inte har nån extern skärm inkopplad så har han ingen aning om vad som är felet så jag tänkte att nån här kanske vet.
Omstart hjälper inte och inte heller att ändra upplösning på skärmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-03 03:02

Hårdvaru fel? Borde finnas en eller annan swap fil du skulle kunna ta bort efter / innan omstart?

Du har testat med att reparera skivbehørigheter och dylikt?

ok, testade att reparera skivbehörigheter och slänga swap-filen och starta om, men det gjorde ingen skillnad.

hmm, nu kommer det fram att det kan vara så att jag oroade mig i onödan och att det ska vara så här för att jag har det fetare grafikkortet… Jag frågade snubben som jobbar på apple om det kunde vara så och han sa att jo, det kan det
Lite pinigt, men tack för hjälpen iallafall

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-03 03:37

Bra att det løste sig

(Men jag tycker nog det ær lite lustigt endå ... du borde dessutom inte vara ensam om att uppleva detta?)

Ursprungligen av Laseranders:

Min iMac började påstår att hårddisken var full för ett tag sen, fastän jag hade typ 80 gig ledigt, så jag fick hjälp av en kille som jobbar på apple att räkna ut att det beror på att det virtuella minnet är fullt. Jag testar då att stänga av några program som beter sig konstigt, men det är fortfarande ruskigt mycket i det virtuella minnet. runt 45 gig.

Virtuellt minne står för en virtuell adresserbar minnesrymd. Den behöver inte i sin tur finnas allokerad, det är därför som den kallas för virtuell. Så oroa dig inte över för lite diskutrymme, det är inte relaterat.

1
Bevaka tråden