Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usa Import med 3 abonnemang?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 12:31

Hej jag funderar på att låta en vän köpa en iPhone 3g och skulle vilja behålla mitt 3 abonnemang.
Frågan är om det fungerar att låsa upp telefonen och hur jag går tillväga alternativt vad det kostar att få den upplåst.
Finns det några kända problem med att använda den med 3 abonnemang?
Har man kvar garantin på telefonen även i Sverige?

PS. Har sökt i forumet men inte hittat något bra svar på dessa frågor så är tacksam för alla svar.

Ursprungligen av soma:

Hej jag funderar på att låta en vän köpa en iPhone 3g och skulle vilja behålla mitt 3 abonnemang.
Frågan är om det fungerar att låsa upp telefonen

Ja.
Men du måste teckna ett 18(eller är det 24) abonnemang för att köpa iPhonen. Därför kan du lika gärna köpa en ev telia och låsa upp.

Citat:

och hur jag går tillväga

Följer en lämplig guide på iclarified.com.

Citat:

alternativt vad det kostar att få den upplåst.

Känner ej till sådana ställen.

Citat:

Finns det några kända problem med att använda den med 3 abonnemang?

Inte mer än att de bara har ett halvhyfsat 3g-nät och inget GSM-nät att gå över till när du inte har 3g-täckning.
Sedan är ju upplåsninghacken problematiska på det viset att du inte kan uppdatera till senaste firmware hur som helst.

Citat:

Har man kvar garantin på telefonen även i Sverige?

Nej.
(återigen se första svaret.

Citat:

PS. Har sökt i forumet men inte hittat något bra svar på dessa frågor så är tacksam för alla svar.

Letade du i 2 min eller? Alla dessa frågor har redan besvarats ett antal gånger på forumet.
Leta mer innan du ställer frågor nästa gång, om du ska hålla dig till forumsreglerna vill säga.

1
Bevaka tråden