Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har problem med att stärka volymen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag nämnde i en tråd att jag hade ett mixtape på gång, och nu är det klart. Det har dock dykt upp ett problem, och det har visat sig svårare än jag trodde att få volymen lika stark som i andra låtar. Jag har skruvat på limiters och kompressorer, men det blir aldrig riktigt bra - antingen blir volymen stark, och då klipper ljudkurvan som fan, eller så är volymen för svag.
Vad ska jag ta mig till?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 16:21

det e ofta bättre att höjja på förstärkarStegen än att pilla sönder dynamiken med fler kompressorKurver \ maximizers!

~ risken e att det bara blir kommers & platt ljudbild!
~ så va lite försiktig i dessa svängar & vågformer!
~ ev kan du få bort oönskad enegri med EQ
~ svårt att veta när vågformerna är tagna ur sitt sammanhang här \ låter inte

Ja precis, sänk dom som är för starka. Enkelt och effektivt.

Sen kan man ju tycka att mindre dynamik är önskvärt med...

Nej det får man INTE tycka! Nä men det är ju uppenbarligen ett problem att få upp endel grejer i nivå och det går inte alltid att göra så mycket efter mix. Har faktiskt suttit med precis samma dilemma nyligen fast då var det helt ok att det lät förjävligt, det var lite poängen.. ändå svårt att få endel material att bli tillräckligt energirikt när det inte finns tillräckligt med såna element i från början.

  • Medlem
  • 2009-02-11 20:07

När jag har spelat in mixset så har det hänt att jag har gått över wav-filen efteråt och automatiserat volymen för att fixa att jag inte alltid har haft samma volym på låtarna. Sedan har jag ibland dragit på en maximizer och kapat säg 3 dB på slutresultatet. Har låtit tillräckligt bra i alla fall.

Om det nu var det som var problemet, förstod inte riktigt vad det var för något.

Jag tackar för engagemanget.
Jag bestämde mig dock för att ge mig på den illvilliga rackaren en sista gång, och jag tycker nog jag lyckades lösa uppgiften någorlunda.

Såhär blev resultatet tillslut: http://morgonjuice.dk/zentrix/zentrix-forbjuden_frukt.mp3

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-04 06:34

Hej.
Jag laddade ner låten och lekte lite med parametrarna.
Och det här blev en demo av resultatet

1
Bevaka tråden