Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia har nu släppt sin HomeRun-inloggar-app...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns på iTunes AppStore. Sök på Telia.

(jo, jag gjorde sökningar - hittade ingen tråd om detta)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-18 14:10

Men av kommentarerna att döma verkar Telia missat målet ganska rejält. För att ersätta ett bokmärke med inlagrad information om kontonamn och lösenord så måste man anstränga sig lite mer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-18 14:23

Har tankat hem den men inte testat än... men bra att ha när man väl är på plats för ett homerunnät.

Provade igår inne i Stockholm. Verkade inte hitta mycket; till slut napp i Gallerian - och då kom den vanliga inloggningssidan ändå upp, med oifyllda användar- och lösenordsrutor...

Trots allt var jag tydligen inloggad, för jag hade WiFi-kontakt med Telia utan att fylla i rutorna.

Men, vad INNERST in i underjordens bastu tänke man på när man gjorde listan över surfspots? Ordnad efter företagsnamn/motsv, ej sökbar, ej ordningsbar efter ortnamn. Och man måste ha hittat en spot innan man kan visa den på kartan....

Till nästa stadsvända fixar jag till ett bokmärke; den här är inte värd en ikonplats på skärmen....

Nu har nästa version släppts, och programmet har faktiskt blivit lite bättre. Nu används GPSen för att visa var närmaste "surfzon" finns, och listan över platser med täckning sorteras nu efter stad.

Ursprungligen av Capeman:

Nu har nästa version släppts, och programmet har faktiskt blivit lite bättre. Nu används GPSen för att visa var närmaste "surfzon" finns, och listan över platser med täckning sorteras nu efter stad.

Jo, såg just det. Klar förbättring i sök funktionen (fast jag är 678,65 km från Affärn i Abborrträsk, så där är inte lönt att försöka...;))

Ska in till City (Fjollträsk, inte Abborr-) i morgon; då skall det få en ny chans....

Måste bara fråga, nu ger Telia tydligen tillträde till Homerun-surfzonerna till alla som har Bredbandsabbonnemang hos Telia(http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/262785-gratis-telia-surfzoner-new-post.html).
Då undrar jag, kan jag som har en jailbreaka och upplåst 2G iPhone och kör tele2 även nyttja detta?
Har försökt att lägga in appen men den stänger ner tillbaka till springboard innan jag hinner göra något
(iofs är jag just nu inte i närheten av Homerun-nät, vilket den kanske känner av?), eller känner den helt enkelt av att jag inte kör Telia?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-06 22:22
Ursprungligen av theplague:

Måste bara fråga, nu ger Telia tydligen tillträde till Homerun-surfzonerna till alla som har Bredbandsabbonnemang hos Telia(http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/262785-gratis-telia-surfzoner-new-post.html).
Då undrar jag, kan jag som har en jailbreaka och upplåst 2G iPhone och kör tele2 även nyttja detta?
Har försökt att lägga in appen men den stänger ner tillbaka till springboard innan jag hinner göra något
(iofs är jag just nu inte i närheten av Homerun-nät, vilket den kanske känner av?), eller känner den helt enkelt av att jag inte kör Telia?

Starta den flera gånger, ibland funkar det....

Ursprungligen av kenjon:

Starta den flera gånger, ibland funkar det....

Har du haft samma problem?
Har testat ett antal gånger. Fortsätter imorgon

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-06 22:27
Ursprungligen av theplague:

Har du haft samma problem?
Har testat ett antal gånger. Fortsätter imorgon

Ja, jag trodde det var standard Telia....
Oftast funkar det andra eller tredje gången.

Kan inte svara på alla dina frågor, men den stänger inte av bara för att du inte är i närheten av ett HomeRun-nätverk, så mycket kan jag säga...

Ok, då var det klargjort iaf.

1
Bevaka tråden