Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny videoguide för switchers

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adam Vindrelid och Philip Harrison har startat företaget MacSkolan som idag lanserar en ny sajt och en videoguide på DVD kallad "Lär dig Mac".

- Guiden täcker in allt från navigering på en Mac till en genomgång av hur man gör hemsidor med iWeb, så vi tror att de flesta macägare kan lära sig något nytt, säger Adam.

Macägare som vill lära sig mer om datorn har tidigare varit hänvisade till instruktionsböcker - eller videoguider på Engelska. Något som enligt Daniel Assarsjö, butikschef på MacHuset i Jönköping, skapar problem för många kunder.

- Vi säljer många instruktionsböcker, men det är tydligt att det är relativt få som faktiskt läser dem. Jag tror därför att MacSkolans DVD kan ge många fler macägare möjlighet att verkligen upptäcka datorn, säger Daniel.

"Lär dig Mac" lanseras idag till priset 299kr och säljs som DVD-skiva på MacSkolans hemsida: www.macskolan.com

Skall tipsa en god vän som har lite läs & skrivsvårigheter... Verkar vara perfa för honom.

Själv köpte jag It's about time to learn the switch to Mac och gav mina föräldrar tillsammans med min gamla iBook.
Den var väl sådär, sjysst innehåll men klumpigt interface (det gick inte att snabbspola videos eller flytta sig enkelt fram och åter i presentationerna, eller komma tillbaka till huvudmenyn på ett enkelt sätt).
Fast päronen har knappt använt den alls utan ringer mig fortfarande "hur gjorde man nu igen för att kopiera en skiva i iTunes...?"

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-26 20:08
Ursprungligen av tvamvarg:

Själv köpte jag It's about time to learn the switch to Mac och gav mina föräldrar tillsammans med min gamla iBook.
Den var väl sådär, sjysst innehåll men klumpigt interface (det gick inte att snabbspola videos eller flytta sig enkelt fram och åter i presentationerna, eller komma tillbaka till huvudmenyn på ett enkelt sätt).
Fast päronen har knappt använt den alls utan ringer mig fortfarande "hur gjorde man nu igen för att kopiera en skiva i iTunes...?"

Jag och många andra hör nog till kategorin som lär ett nytt system eller program genom att börja använda det så smått, istället för att glo på en videoguide.

Ursprungligen av planB:

Jag och många andra hör nog till kategorin som lär ett nytt system eller program genom att börja använda det så smått, istället för att glo på en videoguide.

För många är det ett trevligt sätt att lära sig.
Man har en videoguide vid sin sida.

"Använda genom att pilla med det" ungefär går ju bra för oss här på 99 som pillat i grejer sedan 1978.

Finns det ingen som har sett videon? Eller finns det någon recension om den? Verkar helt suveränt för mina behov.
Svenska är ändå mycket lättare att förstå än engelska.

De hade reklam på MacWorld om den. Och där stod det att om man skriver lösenord MacWorld när man beställer så får man 100 kronor rabatt!

I så fall borde väl 99.se också kunna få rabatt, eller hur? Annars är det bara att använda deras lösenord eller vad ska man nu kalla det.
(Har inte tidningen hemma.)

Senast redigerat 2009-04-14 15:02

Nu ska jag skaffa en firewire-kabel för att flytta alla viktiga filer från min gamla burk till den nya.
Sen finns det massvis av nya saker att lära sig. Ska nog beställa den här DVD:n, för det är nog just en sån som jag behöver för att lära mig lite mer om alla finesser etc. viktiga saker om Macen.

Rabattkod heter det visst som man ska ange för att man får rabatt för videon. MacWorld är det, hur som helst.
199 kr. låter överkomligt.

1
Bevaka tråden