Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis alternativ till Box för iPhone

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-03-18 20:46

Jag är ute efter en app som ger mig tillgång till online lagring (som t ex gDisk för mac och Google) som fungerar för både vilken uppkopplad dator som helst och iPhone. Finns det? Jag måste erkänna att jag inte har gjort någon större research, jag är trött helt enkelt

getdropbox.com

Ursprungligen av theplague:

getdropbox.com

Hur fungerar den mot iPhone? Har de en egen app i App Store, eller finns det tredjepartsmjukvara för det?

Ursprungligen av Capeman:

Har de en egen app i App Store, eller finns det tredjepartsmjukvara för det?

Nu finns det en egen app.

Nej, de har en väldigt iPhone Safari-vänlig/anpassad med en egen icon som jag har på Springboard. Någon slags webapp.
Värt att testa säger jag.

Bara att hålla med. Jag kör dropbox själv och det fungerar mycket bra.

Det är en webbapp på iPhone och du kan också dela ut filer enkelt. Varje fil som ligger under "public" i DropBox får en webbadress som du kan maila till dem som du vill dela ut filen till.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-03-18 22:19

Tackar, ska kolla det. Det går ju utmärkt att synka kalender och adressbok via Google, så nu har man i princip MobileMe-funktionalitet gratis med DropBox också!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-18 22:36

Zumodrive.
Funkar klockrent mellan iphone, mac, windows.
Kan även cacha filer, så du har tillgång till dem när du inte är anlsluten till nätet. Gratis upp till 1 GB.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-03-19 11:30
Ursprungligen av Micke F:

Zumodrive.
Funkar klockrent mellan iphone, mac, windows.
Kan även cacha filer, så du har tillgång till dem när du inte är anlsluten till nätet. Gratis upp till 1 GB.

Sweet, den här verkar riktigt bra.

kan man köra detta på flera datorer? funderar på om jag kan installera den på macen på jobbet och sedan på pc:n hemma och sedan på flickvännens macbook och sedan synca hejvilt även med iphonarna och datorerna?
hmm, det blev rörigt... alltså 3 datorer och 2 iphones...
/andreas.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2009-03-20 12:46

Yes. Det finns både en app som lägger sig som en disk i Finder och tillgång från vilken webbläsare som helst. Och stod för pc. Kolla deras webb

1
Bevaka tråden