Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

110k för en mac?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-03-18 21:36

Hela annonsen känns som ett skämt. Pizzabagarstavning...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-03-18 21:41

32GB minne kostar 65000:-

till att börja med.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-18 22:23
Ursprungligen av planB:

32GB minne kostar 65000:-

till att börja med.

Hos Apple ja, men hos andra kring 20000:- vilket gör att det känns lite dyrt, man får nog den nya modellen med minne och samma tillbehör för mindre, tror den blir svårsåld

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-03-18 23:25

Jag tror det är där skon klämmer. Just att den förmodligen är köpt färdigkonfigurerad från Applestore och då tror jag att priset landade på runt 130k. Kan inte vara lätt när man är nOOb och köper Apples priser rakt av.

Alltså, det kan ju inte vara möjligt att han har köpte en dator för 130kkr och sedan säljer den på blocket efter en månad. Då har man dålig framförhållning..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-18 23:41
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Alltså, det kan ju inte vara möjligt att han har köpte en dator för 130kkr och sedan säljer den på blocket efter en månad. Då har man dålig framförhållning..

Finanskris

Den verkar ju vara bra utrustad iaf...

Angående stavningen så står det:
"Tangentbord (Internationell Engelska) & Användarhandbok (Engelska)"

Antagligen är säljaren Engelskspråkig... Alla i Sverige Behöver inte vara svenskar... inte ens på blocket.se

EDIT: Såg även att säljaren heter Nancy!

Ursprungligen av Csoft:

Antagligen är säljaren Engelskspråkig... Alla i Sverige Behöver inte vara svenskar... inte ens på blocket.se

Om man är engelskspråkig - borde man då inte kunna stava till "hard drives"?

"4 hardives 320GB 1TB 1TB 1TB"

Historia bakom denna annons:

1. Firma? Skynda att handla för överstigande moms innan fogden vill ha pengarna (och nu sälja och legalt blåsa fogden)?

2. Kopiöst förmögen idiot?

3. Försäkringsbedrägeri?

Senast redigerat 2009-03-19 09:34

Frågan är om någon skulle vilja köpa ett paket för över 100k begagnat, för att tjäna in 15% av nypriset O:-)

Är man redan uppe i 110k känns det som att man gärna lägger de extra 20 för att få helt nya grejer. Försäkringsfråga om inget annat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-03-19 10:21

Handla en dator för 110K på blocket skulle aldrig falla mig in att göra även om det vore ett kap. Det känns som det är mest blåsningar där på ett eller annat sätt.

Alla följer inte priser och utveckling och köper man till ett företag är både garantier om att köpa allt direkt från Apple kanske en avgörande del.
Men visst låter 110k mkt då jag har en identisk nästintill fast med Displayport grafikkort.. och jag skulle tro att ett begpris för en sådan konfig borde landa runt 27-29.000 kr kanske
Man får ju jämföra med vad man får idag för samma pengar, inte för vad man betalat för datorn när den var ny så gör jag i alla fall, sedan att jag aldrig går med vinst i mina affärer det kan jag väl bara den första att hålla med om, men att lura folk är inte min grej.

Man får tänka på att om jag säljer den för en viss summa idag så kostar den ju inte mer att köpa beg om man vill ha en sådan heller längre fram.

  • Oregistrerad
  • 2009-03-19 15:19

Har man en massa avskrivningar på den så kan man ju förstå att man har svårt att sälja den utan att bokföra en fet förlust.

Jag håller med henkebarn, köper man in en sådan dator till företaget är det knappast troligt att man har en budget på exakt 110k. Många har har köpt datorer för dom pengarna dagligen, undertecknad inkluderad. Då känns det inte som blocket är det första stället o leta.

Kanske är Jan Emanuel som är i farten igen

1
Bevaka tråden