Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eagle

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat lära mig Eagle (ver 4). Tänkte vi kunde ha frågor och svar i denna diskussion då det är flera som använder Eagle.

Min första fråga är om vior. Jag har designat ett kort med ledare på som jag mestadels routat manuellt. Jag vill placera ut några vior på dessa ledare för att få ett hål där man kan löda in en kabel. DRC i Eagle klagar dock på "clearance", dvs jag antar att den tycker att vian är för nära ledaren. Hur ska man göra för att trycka dit vior på en ledare?

Jag har dsubbar som jag vill ansluta skärmingen till. I schematics editor kan jag binda ihop skärmpunkterna, men då blir det bara kopplingar mellan ena skärmpunkten i varje don. När jag försöker dra kopparbana till även den andra punkten får jag "clearance"-error.

Tips?

Edit: jag har kommit framåt. Istället för vior sätter jag kontaktdon i schemat för att få hål. Clearance-fel för dsubbarna kan jag nog strunta i...

Senast redigerat 2009-03-20 22:49

Är det någon som kan förklara hur man ritar bussar i Eagle? Jag har inga problem att rita bussen och knyta pinnar till den, t.o.m. autoroutern fattar kopplingen mellan pinnarna, men i felkontrollen så står det:

Net name A0 not present in bus ADR
Net name A1 not present in bus ADR

osv

Har inte lyckats förstå varför ännu. Någon som vet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-02 20:10

Om jag har smashat ett objekt, och sedan vill återkoppla texten till objektet igen - Går det?

edit: Flytta först och fråga sen - klart de satt ihop...

1
Bevaka tråden