Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10 skäl att byta till Windows, enligt MacWorld

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I MacWorlds trilogi om hur dåligt det är med Mac har vi nu kommit till del tre, 10 skäl att byta till Windows.

1. Man slipper försvara sitt val av plattform hela tiden.
2. Man får äntligen en mängd antivirusprogram att välja mellan.
3. Man får njuta av hängningar och blådump igen.
4. Man får äntligen tillbaka fikarasten under uppstart av datorn.
5. Man kan välja vilken plast som helst som skal på sin laptop.
6. Man får automatiskt byta virus med alla sina kompisar i adressboken.
7. Man får SÅ många fler julkort som det går att titta på.
8. Man får äntligen googla efter drivrutiner igen, med jämna mellanrum.
9. Kollegerna slutar klaga på att man är så effektiv.
10. Sjukvårdsföretagen får sälja mer antidepressiva samt lugnande medel.

Shit, vad väntar vi på egentligen?

2. ja det är ju det enda man kan ändra i windows

jag saknar 3:an väldigt mycket

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-03-23 20:18

Jag fick för mig att installera Internet Explorer 8 på grabbens Vista-PC. Den började med att hänga sig under installationen. Efter två omstarter så testade jag att kontrollera PC:n med PC Doc Pro.
Den hittade 720 "fel" lite här och där. Det var gratis att åtgärda 50 st. Resten krävde att jag köpte en licens av programmet för 320 kr. Sagt och gjort. Nu kanske det rullar en stund till.

Jag vägrar att installera om hela skiten en gång till.

Ursprungligen av Macus:

Jag fick för mig att installera Internet Explorer 8 på grabbens Vista-PC. Den började med att hänga sig under installationen. Efter två omstarter så testade jag att kontrollera PC:n med PC Doc Pro.
Den hittade 720 "fel" lite här och där. Det var gratis att åtgärda 50 st. Resten krävde att jag köpte en licens av programmet för 320 kr. Sagt och gjort. Nu kanske det rullar en stund till.

Jag vägrar att installera om hela skiten en gång till.

Där vart den sista droppen i vågskålen. Jag re-switchar till Windoze imorrn!

Jag vägrar konsekvent supporta PC burkar öht. Innan var jag släktens guldgosse som fixade allt från grafikkortsrutiner så barnen kunde spela till USB-dongeln till nätverket...
Slängde alla PC-grejer - hade ju ändå kört Mac i många år. Sade Nej.

Efter det kändes det som man nyssens varit i kloster eller nåt.
Man fick lust på livet igen.

Ingen har switchat i min mögiga släkt, de har ngn lokal kille som lever på att åka omkring och uppgradera ActiveX och grafikkort för 400:-/tim eller nåt.
En del har datorer som bara står "Ja du vet, datorn är lite kass just nu..."

Jag fick just frugan att switcha (till mac förstås) efter att hon tröttnat på alla problem med hennes datorer :). Nu slipper jag all support, bara lite tips ibland. Efter bara en vecka kan jag säga att hon är bra mycket nöjdare än hon var med någon av sina windowsburkar.

Ursprungligen av akerstrom:

Jag fick just frugan att switcha (till mac förstås) efter att hon tröttnat på alla problem med hennes datorer :). Nu slipper jag all support, bara lite tips ibland. Efter bara en vecka kan jag säga att hon är bra mycket nöjdare än hon var med någon av sina windowsburkar.

Ja, visst är det komiskt. så fort nej sägarna testat mac så förstår dom vad man missat.
Lite krångligt kan det vara att vänja sig med mac, men det tar inga långa tider.

för att citera min mamma "Nu behöver vi ju inte tänka på något längre".

  • Medlem
  • 2009-03-23 20:58
Ursprungligen av dumburken:

För att citera min mamma "Nu behöver vi ju inte tänka på något längre".

Gudars, det där är hur bra som helst. Allvarligt! Din mamma har satt ord på själva känslan. Mäktigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-23 21:38
Ursprungligen av dumburken:

för att citera min mamma "Nu behöver vi ju inte tänka på något längre".

haahaa .. ja det återstår att få över plastfarsan bara men har nåt kartritarprog med digitalizeringsBoard (så linux får duga i stugan ett tag till där hos honom)

Är det inte oroväckande låg nivå på MacWorlds humor?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-23 20:59

Jag har för mig jag läste ungefär samma typer av argument i DMZ på 90-talet, men då var det anledningar att ha Amiga istället för PC. Då tyckte jag det var lite roligt, nu tycker jag det mest är patetiskt.

Säg till när ni har kommit ur sandlådan macare. Plattformskrig är så 90-tal.

FWIW, min windowsburk är stabil, startar snabbt och jag har inte sett ett virus eller en blåskärm på den på ungefär 5 år.

Ursprungligen av makari:

Jag har för mig jag läste ungefär samma typer av argument i DMZ på 90-talet, men då var det anledningar att ha Amiga istället för PC. Då tyckte jag det var lite roligt, nu tycker jag det mest är patetiskt.

Säg till när ni har kommit ur sandlådan macare. Plattformskrig är så 90-tal.

FWIW, min windowsburk är stabil, startar snabbt och jag har inte sett ett virus eller en blåskärm på den på ungefär 5 år.

Givetvis så utgår hela världen från din PC-burk. Bara för att DIN funkar som ett spjut så säger det ju -- ingenting.

Min pappa , snart 70, sänker en Windozeinstallation på ca 2 månader....
Detta genom att ANVÄNDA burken.....

Vi har inget plattformskrig - men du försöker starta ett. Det är patetiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-23 21:41
Ursprungligen av Goflorp:

Givetvis så utgår hela världen från din PC-burk. Bara för att DIN funkar som ett spjut så säger det ju -- ingenting.

Min pappa , snart 70, sänker en Windozeinstallation på ca 2 månader....
Detta genom att ANVÄNDA burken.....

Givetvis så utgår hela världen från din pappas PC-burk. Bara för att HANS inte funkar som ett spjut så säger det ju -- ingenting. O:-)

Folk får köra vilka plattformar de vill av vilka anledningar de vill men jag undrar varför bara macsidan måste rationalisera sitt val med att göra fåniga listor över hur dåligt andra plattformar funkar och dessutom blir sura om nån påpekar det. Jag trodde datorvärlden hade växt ifrån sånt, men bara delar av den uppenbarligen.

Ursprungligen av makari:

Folk får köra vilka plattformar de vill av vilka anledningar de vill men jag undrar varför bara macsidan måste rationalisera sitt val med att göra fåniga listor över hur dåligt andra plattformar funkar och dessutom blir sura om nån påpekar det. Jag trodde datorvärlden hade växt ifrån sånt, men bara delar av den uppenbarligen.

Suck, vissa fattar verkligen ingenting. Det är väl iofs svårigheten med att formulera sig i text. Men men, whatever...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-23 22:04
Ursprungligen av akerstrom:

Suck, vissa fattar verkligen ingenting. Det är väl iofs svårigheten med att formulera sig i text. Men men, whatever...

Jag förstår precis. Macworld publicerar barnslig lista på fåniga anledningar att välja mac.

Medlemmar på 99.se ryggdunkar varandra och fyller på med historier som "Jag hade minsann en windowsburk en gång och det var tjugoelva virus på den och den tog en kvart att starta", allt på fullaste allvar.

  • Medlem
  • 2009-03-23 21:17
Ursprungligen av makari:

FWIW, min windowsburk är stabil, startar snabbt och jag har inte sett ett virus eller en blåskärm på den på ungefär 5 år.

Den är med andra ord sjukt gammal?

Ursprungligen av makari:

Jag har för mig jag läste ungefär samma typer av argument i DMZ på 90-talet, men då var det anledningar att ha Amiga istället för PC. Då tyckte jag det var lite roligt, nu tycker jag det mest är patetiskt.

Säg till när ni har kommit ur sandlådan macare. Plattformskrig är så 90-tal.

FWIW, min windowsburk är stabil, startar snabbt och jag har inte sett ett virus eller en blåskärm på den på ungefär 5 år.

Patetisk kan du vara själv, du din förb"# windowslover! Jag är mest irriterad på MacWorld, och på att behöva ursäkta mig för att jag kör mac.
Folk har mage att säga att windows är så jäkla bra, men samtidigt är det JAG som får slita hund för att hålla skräpet igång hos halva släkten (fel, cirka 85% av släkten )

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-23 22:42
Ursprungligen av makari:

FWIW, min windowsburk är stabil, startar snabbt och jag har inte sett ett virus eller en blåskärm på den på ungefär 5 år.

Min kollegas Dell blådumpar 5-6 gånger om dagen. Förmodligen är det väl något hårdvarufel på den men lika störande för det, iaf för honom. Själv ler jag i mjugg och predikar lite om den sanna läran, Macsismen.

Och? Låt oss dunka rygg och ha trevligt. Klankanerandet kan hållas på idg.

Precis. Håller med akerstrom. Om några Mac-fantaster på ett Mac-forum har någon enstaka tråd där det blir lite Mac-favoriserande ryggdunkande - vad spelar det för roll? Man behöver inte ta allt på så blodigt allvar.

Ok, det är mac forum och jag är stor macfantast dock använde jag windows i typ 7 år och måste försvara det på vissa grunder. Däremot ,för att vara klar och ta till lite engelska, "I will always praise mac above windows".

1. Sug! Ingen revolution ju! Mac!
2. Det är sant... mycket mer krångligt och bra hahaxD
3. Ah.. bluescreen, forever in my heart!
4. HAHA!
5. Så fult, jag kan inget om design på datorer.
6. Mums på virus, de äter ju upp allt! precis som jag
7. ok måste vara lite trög för den fattar jag inte haha
8. drivrutiner ja, rent av glömt dem
9. Ska inte allt ta ett år att slutföra???
10. So true. Jag behöver inget jag är ju på mac sidan apple=<3

Nej, vi får göra plats för de gökar som kommer in på ett mac-realterat forum och hävdar att vi sitter i en sandlåda. De som inte kör OSX öht skola regera världen....

Vesst

Jag är skeptisk. Undrar hur separationen med 99Musik går?

Makkaken; rent upplysningsvis lyckades du med att pajja hela tråden.

jag har gjort om min pc dell dator så den känns mer som leopard. då min mor skall få denna datorn när jag får min mac nu så det finns både dockan där nere och krafset där uppe sa till henne och slita den med hälsan jag är trött på den nu eftersom den bara hänger sig och spelar död hela tiden MAC TO THE PEOLPLE

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-24 07:31

Från vilkoren... visst detta är skrivet med en glimt i ögat men nu börjar det bli löjligt. Låser med hänvisning till reglerna:

Citat:

7. Datorkrig är inte tillåtet. 99mac är skapat av Macanvändare för Macanvändare i en värld som domineras av PC. 99mac är inte rätt plats att argumentera för att byta till PC eller hetsa till diskussioner om respektive datorplattforms förträfflighet. Om du föredrar att diskutera PC hänvisar vi till vår forumkollega SweClockers.

/mod

1
Bevaka tråden