Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Priset på Fender Japan

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-27 15:07

Äger en lite ovanlig Fender gitarr,undrar vad man skulle kunna begära på Blocket för den?
Enligt Fenders lista för gitarrer med E + 6 digits så är gitarren tillverkad mellan1984 - 1989
Delar på gitarren är fender original, det enda jag är osäker är mickarna,men eftersom Fender gör gitarrer med EMG så är det inte helt omöjligt att detta är också original..

.

Vilka gitarrer gör Fender som har EMG-mickar?

Japangitarrerna är som regel rätt bra, fast det där gamla Kahlersvajet är ju inte så mycket att hurra över.

  • Medlem
  • 2009-03-29 19:38

Fender tillverkade INTE gitarer med EMG orginal. Är det Emg85/sa/sa på gitareen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-30 22:58
Ursprungligen av Steve:

Fender tillverkade INTE gitarer med EMG orginal. Är det Emg85/sa/sa på gitareen?

Det är EMG 85/SA/SA

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-30 22:56

Här kommer en gitarr med EMG mickar...
Fender Jim Root Telecaster
http://www.musikshopen.com/fender-root-telecaster-p-3321.html
Det finns några sticken även på Ebay..
Hur som helst jag fick sålt min gitarr,efter många om, det var några kandidater ,men folk verkar inte tycka om Fender Emg kombinationen..några nappade, men det kom aldrig fram till någon affär.
Med andra ord man får inte ha för bråttom när man vill sälja en gitarr.Till slut hittar det en rätt köpare.

1
Bevaka tråden