Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara Office-dokument till iPod Touch

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-13 09:16

Jag har sökt igenom lite på sidan och inte hittat något tillfredsställande svar. Är det någon som vet HUR man gör. För att det går är jag nästan säker på. Har ju i och för sig inga bevis eftersom jag inte fått in något doc, men jag vet att jag såg någon som hade bifogat ett stycke från apples hemsida där det stod att iPoden stödjer de flesta kända filformat. Min iPod är inte Jailbreakad men eftersom det ändå är taget från apples hemsida så känns det som att man inte ska behöva det. (?)

(Källa hämtad från tråd här)
AirSharing:
http://itunes.apple.com/WebObjects/M...289943355&mt=8

Kan läsa följande format:
• iWork (Pages, Numbers, and Keynote), no zipping or "save with preview" required
• Microsoft Office (Word, Excel, and PowerPoint), with limited support for XML formats
• Web Archive (web-page downloads packaged by Safari)
• HTML Web page
• PDF
• HTML
• RTF (Rich Text Format)
• RTFD (TextEdit documents with embedded images)
• Plain text (many different file extensions), with Unicode support
• Source code (C/C++, Objective C/C++, C#, Java, Javascript, XML, shell scripts, Perl, Ruby, Python, and more), with color-coded formatting
• Movies, Audio, and Images (standard iPhone formats)

Så mina frågor är:

  • Hur får jag in office (främst word) dokument på iPoden ?

  • Hur öppnar jag dem där / vart sparas dem ?

Ha det !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-13 13:02

Det enda sätt jag vet att kolla word-dokument är att öppna dokumenten som är bifogade i ett mejl.
De sparas inte på någon hårddisk eller något utan du har tillgång till dem genom mejlet, helt enkelt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-13 20:18

Till alla med liknande problem. Jag kör nu Evernote (gratis app på app store) som är ett program som synkar med en internet server där man kan lägga in de filer man vill ha tillgång till. De (har bara prövat) dokument som man vill ha tillgång till 24/7 kan man "markera som favorit" så sparas dem på Gud vet vart
Det verkar funka rätt bra i alla fall. Det fanns något mer program som hette Files (lite) men jag lyckades inte förstå mig på det. Någon som har något att tillägga ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-13 22:18

Du behöver ladda ner något program eller köra Mail appen från telefonen enligt tidigare inlägg, jag tycker dock att du ska välja ett av två nedanstående, jag använder främst evernote om du undrar

Air Sharing läser word excel och allt möjligt direkt i appen.

Evernote har en länk till filen tar både doc och docx

1
Bevaka tråden