Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa en "wet" reverb out på gitarrstärkare?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 16:17

Hej! Som jag försökt formulera i rubriken skulle jag vilja ha en utgång på min Roland Cube 60 som innehåller "ren" reverbsignal. Jag är en glad amatör som ofta öppnar elektroniska manicker och oavsiktligt dödar dem för att sedan ställa dem på vinden, men nu har min lust att lära mig mer hur min utrustning fungerar väckts till liv. Jag har redan en billig lödstation och multimeter med kontinuitets-pipning för att få musikrummet att se lite mer sofistikerat ut.

Jag har fiskat upp vad jag tror är rätt servicemanual:
http://www.freeinfosociety.com/electronics/schematics/audio/pictures/rolandcube60.gif

Mitt största problem är nu att det ser ut som hieroglyfer i en feberdröm, jag vet inte hur man läser det eller vad symbolerna & siffrorna betyder i den mängd de förekommer (men jag kan hantera blockdiagram och kan lite om grundläggande ellära, dvs jag behöver kanske bara lite guidning åt rätt håll).

Jag skulle behöva nåt slags "symbolförteckning" eller "legend"... Någon som känner till nåt sånt på nätet?

Matnyttiga tips på ALLT som rör det här emottages tacksamt!
Inte för mycket och insnöad text utan förklaringar bara...

Dialogsvar och guidningar uppskattas extra varmt, sånt brukar gå lättare in i mitt förstånd. Nu har jag kanske tappat bort tråden, men... ja.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-06 16:18

Är det här ett dåligt förstaprojekt förresten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-06 16:44