Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med accelermetern

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-13 10:58

Hej på er.

Jag har ett problem. Jag bytte skärm på min iphone och sedan dess så fungerar inte accelermetern. Den är helt död. Jag antar att jag kommit åt något när jag öppnade den men vet inte vad. Vet någon var accelermetern fysiskt sitter i Iphonen så ska jag öppna den och försöka laga den.

/Dennis

Googla på "open iphone" eller något. Det skulle inte förvåna mig om du hittar en detaljerad beskrivning med bilder mm. Jag googlade mig fram för att byta hårddisk på min iMac Alu och hittade flera sajter. Och det gick utmärkt.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-05-25 16:50

Det är en stor skillnad mellan att byta en hårddisk på en iMac och att byta skärmen på en iPhone, den är knappast lika känslig som en iPhone och risken att ta sönder något annat i processen är inte lika stor. Jag satt och letade efter var i telefonen som accelerometern befinner sig men ingen lycka, dock så hade jag försökt att återställa mjukvaran innan du testar att öppna telefonen igen. Mjukvara och hårdvara hänger ibland ihop och det är alltid bäst att utesluta mjukvara före hårdvara.

Lycka till

1
Bevaka tråden