Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertering Widescreen till iPod touch

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just editerat en video i DV - PAL - Widescreen med iMovie 06. Nu vill jag ha min video i samma format på min iPod touch. Är det någon som hittat rätt "Expertinställning" i dela..?

  • Medlem
  • 2009-05-18 10:12

Handbrake (www.handbrake.fr) har färdiga konverteringsinställningar för Touch/iPhone.

Handbrake är helt säkert ett trevligt program. Emellertid klarar programmet inte av att öppna ett iMovie Projekt.

Nu har jag experimentera med två olika sätt att dela en liten filmsnutt.

1. Dela, iPod
Resulterar i att en MPEG-4-videofil på 1,4 MB automatiskt hamnar i iTunes Film-mapp. Videomimension: 320*180

2. Dela, QuickTime, Komprimera filmen för: Expertinställningar, Export: Film till iPod.
Resulterar i att en MPEG-4-videofil på 2,7 MB skapas. Den hamnar inte automatiskt iTunes Film-mapp. Videomimension: 640*354

Det första sättet att komprimera är helt förkastligt, det andra ger en mycket hög bildkvalitet!

  • Medlem
  • 2009-05-18 16:54

Ursäkta mig. Jag trodde det gällde 'konvertering av format' inte 'exportering till format'. Återkommer när jag har något att tillföra.

1
Bevaka tråden