Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

öppna för att ta bort damm

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-19 17:26

har lyckats få damm , så som många andra innaför displayen ..bla 2 stora dammkorn som irretarar nåt ohyggligt .

jag undrar ..har nämligen sett på youtube filmer och hur man kan öppna iphonen nu..med hjälp av en sugpropp och så drar man upp skärmen försiktigt...har inte hittat nån sugpropp hemma än men om man nu gör detta kan man blåsa bort dammet eller måste man ta bort fler saker , lager på displayen? nån som har testat att öppna sin iphone?

tacksam för svar ...innan man gör bort sig o kanske förstör iphonen

  • Medlem
  • 2009-05-19 21:15

Jag behöver göra samma sak, men tänker lämna in den till mumien (GBG) eller nått.

Om det går lätt att göra själv måste du berätta det här.

  • Medlem
  • 2009-05-19 21:35

får leta på jobbet efter en liten sugpropp...vet att jag sett en hemma men kommer inte ihåg vart...verkar ju lätt att öppna iphonen med en....men som sagt ....man kankse inte kommer åt under skärmen på en gång utan måste eventuellt ta bort fler saker......vore ju bra om det var enkel...då kasnke man kunde byta ut baksidan i framtiden

Har du en svensksåld iPhone 3G? Gå tillbaks med den till Telia eller Telenor, så får du inom en snar framtid en helt ny

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Har du en svensksåld iPhone 3G? Gå tillbaks med den till Telia eller Telenor, så får du inom en snar framtid en helt ny

För damm bakom linsen?
Högst tveksamt skulle jag säga.

Bakom linsen? Om du menar bakom skärmen, så ja. Jag gick med min till Telia och förklarade problemet, därefter gick det 10 dagar, och jag fick en helt ny iPhone 3G

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Bakom linsen? Om du menar bakom skärmen, så ja. Jag gick med min till Telia och förklarade problemet, därefter gick det 10 dagar, och jag fick en helt ny iPhone 3G

Haha ja, skärmen menade jag.
Grymt om det nu är så att man får en ny.

  • Medlem
  • 2009-05-20 18:48

allvarligt? hur mycket damm hade du då? för jag har inte övedrivet mycket damm om jag ska va ärlig, men den finns där och irriterar köpt den på halebops hemsida men det är ju telia....kan ioförsig få problem då jag har skavmärken på nedre kanten av baksidan då jag tappade den på asfalt.....men den funkar ju som vanligt . det borde inte spela nån roll

konstigt att damm kommit in där...för skruvade isär den idag..tycker det borde va tätt där.(det var jättelätt med sugpropp, tog en som satt på solskyddet till bilen) ..men man kom inte åt mellan skärmen och touchplattan. fanns en metallplatta som hade fyra skruvar....på ena sidan var det tunn svart tejp som satt över skruvarna, ja hela sidan...vågar inte ta bort den för att skruva av plattan. sen vet jag inte hur man kopplar bort sladdarna...man ska ju få ihop skiten sen me

kanske får gå in på telia....vart bor du där dom var så servicemaided?

Jag hade ett damnkorn som störde, personalen på telia sade att den inte är tät, och det var därför damm tog sig in bakom skärmen! Men ta med den till telia, säg inte att du öppnat den bara. Jag bor i Uddevalla, men alla butiker kommer säga samma sak, att mobilen antagligen inte är helt tät. Lycka till!

1
Bevaka tråden