Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knapp "Hitta Min Iphone" under synk mobilme

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Kör Beta 5 os 3.0, har hittat en knapp som heter "Hitta min iphone" där man ställer in synk inställningarna för mobilme.

Någon som vet vad det är?

Tryck på knappen när du tappat bort din telefon så hittar du den?

Att jag inte tänkte på det !

Du ska kunna hitta din iphone om den är stulen att via mobileme lokalisera din iphone och se var den befinner sig.

Riktigt bra funktion.

Men om den stjäls är inte risken stor att tjuven vet om detta och deaktiverar funktionen.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-24 15:00

Menar dom allvar med en årsavgift om € 79 för ett MobileMe abonnemang?
Hutlöst för en sådan tjänst.
Finns det något alternativ om man använda "Hitta min iPhone"?

Ursprungligen av imported_olli:

Menar dom allvar med en årsavgift om € 79 för ett MobileMe abonnemang?
Hutlöst för en sådan tjänst.
Finns det något alternativ om man använda "Hitta min iPhone"?

Ja, de menar allvar. Och det är en skitbra tjänst. Det är ju fler saker än Find My iPhone som ingår. Och nej, det finns inga alternativ.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 15:43
Ursprungligen av imported_olli:

Menar dom allvar med en årsavgift om € 79 för ett MobileMe abonnemang?
Hutlöst för en sådan tjänst.
Finns det något alternativ om man använda "Hitta min iPhone"?

Snart kommer du ju även kunna ha tillgång till din server där du kan ladda upp och hämta information till din telefon från vilken plats som helst i världen så länge som du har en internet uppkopling av något slag.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-24 15:25

Efter en snabb koll kunde jag inte hitta något som lockar, annat än just "hitta min iPhone", så det blir lite dyrt att ha som försäkring. Min lur betalas av företaget så den personliga förlusten skulle inte bli så stor heller.
Att ta betalt för tjänster är helt OK men €75 är i mitt tycke ganska mycket för en produkt som riktar sig till privatpersoner. Med den prisnivån blir det inte så mycket över till andra tjänster.....
Skulle jag betala den summan vill det till att den ersätter någonting annat jag redan betalar för, typ Spotify, privata domäner eller Google-mail premium.

Fast det är ju bara jag.......

Köper alltid MobileMe via ebay, har precis förlängt ett familjeabbonemang ett år för ca 700 kr.

  • Medlem
  • 2009-06-25 01:00

Tack för ebay tipset, verkar att gå få tag på 1år för runt $35!!

Är det verkligen att lita på? Tänker på den här artikeln som skrevs idag på IDG: http://www.idg.se/2.1085/1.237234/se-upp-for-falska-itunespresentkort

Kottke.org som är en blogg jag följer, tipsar om en artikel där en kille lyckas återfå sin borttappade iPhone. Han och hans kompisar kan följa dess vandringar på en karta och lyckas hitta killen som har den. Så funktionen Find my iPhone verkar fungera bra.

1
Bevaka tråden