Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

feX

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns ett/en app som heter feX. Den synkar facebook kontakter med kontakterna i iPhonen, alltså man får facebook bilderna och födelsedagarna på sina kontakter. Vilket är nice.

Jag har gjort detta så att jag har facebook bilder och sånt i kontakter på iPhonen men jag har märkt att det inte synkas med Adressbok på MacBooken genom MobileMe. Jag har allting inställt så att det ska synka. Men grejen är det att även om man går in i me.com så är inte kontakterna (vad gäller bilder och sånt) synkat. Någon som vet felet?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-02 12:22

Jag kör Adium (chatklient) som jag har kopplat till msn, icq och facebook. Sedan så syncar Adium alla kontaktbilderna med adressboken (inbyggd funktion) som i sin tur syncas med min iPhone...

Shit. visste inte att man kunde koppla upp sig på facebook med adium. Hade så att MSN kontakterna synkades med adressboken men kvalitén på bilderna va ju skit när folk ringde. Ska prova med facebook. Men hur kan man ställa in så att den bara tar och ersätter facebook kontakterna?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-02 20:59

Om du har tex en person på msn och har samma på facebook så gör du en combined contact och väljer facebook som "primary", då väljer den alltid den bliden.

1
Bevaka tråden