Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyjailbreakad iPhone 2G, Internet har slutat fungera, hur lösa?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jailbreakade jusst min iPhone 2G och jag har telia. men när jag ska ut på internet säger den: Kunde inte aktivera mobilt datanätverk: Du har inget abonnemang för mobildata.
Jag har jailbreakat den en gång innan och den pajja men nu fick jag igång den och så fick jag jailbreaka om den. Och internet har funkat innan och jag är ansluten till trådlöst. Nån som vet hur jag ska göra?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-02 12:05

Denna bör ligga under Upplåsning. *flyttad*

Tänk på att sätta en tydlig rubrik när du skapar en tråd, man skall kunna se i rubriken mer i detalj vad det handlar om utan att behöva gå in i tråden. *ändrade rubriken*

/mod

Ursprungligen av erikmartinson:

Hej, jailbreakade jusst min iPhone 2G och jag har telia. men när jag ska ut på internet säger den: Kunde inte aktivera mobilt datanätverk: Du har inget abonnemang för mobildata.
Jag har jailbreakat den en gång innan och den pajja men nu fick jag igång den och så fick jag jailbreaka om den. Och internet har funkat innan och jag är ansluten till trådlöst. Nån som vet hur jag ska göra?

Har du fyllt i APN i inställningar?

Ursprungligen av theplague:

Har du fyllt i APN i inställningar?

hmm.. på APN står det bara: onlie.telia.se
finns det några instälningar för de? sen står de bara :Användarnamn och Lösenord

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-02 16:27

Vill du använda wifi eller mobil data? APN behövs för mobil data. Du får googla vad din operatör har för inställningar på mobil data. Wifi har helt andra inställningar.

Telia har online.telia.se och ingen användare eller lösenord. Men det kan vara så att du har stängt av mobila datan på ditt kort. Du får kolla med Telia för att aktivera det då.

//Rob

1
Bevaka tråden