Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny DIY 8-bit sampler

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-05 19:44

Oh, det verkar ju vara nåt... man kanske borde slå sig in på DIY-banan?

Jag har faktiskt en påväg hem. Skriver ihop nått när den är färdig (nästa vecka).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-07 11:22
Ursprungligen av Källman:

Jag har faktiskt en påväg hem. Skriver ihop nått när den är färdig (nästa vecka).

Kul!
Det verkar vara en lattjo liten pryl!

ljuddemo skulle vara nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 12:47

jag har också beställt en.

Är lite sugen på en, så ser fram emot att höra vad ni tycker sen.

Skitkul! Den här samplern passar perfekt på mitt bord. Effekterna är som gjorda för att skapa intressanta oljud. Det märks att den har svårt att processera när man börjar meka lite med effekterna och har två samples igång samtidigt. Måste dock säga att den största fördelen är att den har två oberoende banker. Har inte provat midifunktionerna än. Använd grainern för att få fram riktigt grymma rytmer och syntslingor!

Den har allt som krävs för att göra vilket ljud som helst till något helt nytt, men med viss karaktär. Att den har bit reducerare men redan samplar i 8-bit talar lite för sig själv tycker jag. Vet inte hur bra (om den ens kan) synka med midi, men utan midi kommer man inte långt med att ratta in pitchen om du vill passa in en rytm.

Men att marknadsföra något som "bendable" känns lite skumt. Vad är inte det egentligen? Han borde snarare göra någon punch-line av effekterna.

Ursprungligen av Källman:

Men att marknadsföra något som "bendable" känns lite skumt. Vad är inte det egentligen? Han borde snarare göra någon punch-line av effekterna.

Bendable för att den har "semidiskreta" komponenter, att inte hela kretsen är en enda ointaglig epoxiblob som de flesta moderna elektroniska ljudleksaker. Så bendable är verkligen en poäng imho.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 02:21

Nu har jag byggt klart min också. Gjorde en frontpanel till den som passar (hyfsat.. hehe) i en Doepfer case. Så kan den få ström från Doepfer PSUn också. Fattas bara att modda den med CV/Gate också. Och MIDI-kontroller för att flytta loop-punkter vore fint också. Men det tar vi sen..
Här finns lite byggdokumentation:
Where's the party at? - a set on Flickr

Och jag håller med Källman. Väldigt mycket kul ljud för pengarna!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-17 10:57

Snyggt, emp!
Bara ljudexempel som fattas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-18 08:33
Ursprungligen av sm0hm:

Snyggt, emp!
Bara ljudexempel som fattas

Ännu en demo:
YouTube - wtpa? 8-bit sampler DIY

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-17 11:59

Liten demo finns här annars: Where's the party at? on Vimeo

1
Bevaka tråden