Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dialer software för iPhone + Windows

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,

Verkar som att det med nya mjukvarureleasen till iPhone (och även den vassare hastigheten på 3GS) är dags att krypa till korset och kasta ut sin Sony Ericsson och skaffa en iPhone.

*MEN*
Jag är helt beroende av en dialermjukvara som heter MyPhoneExplorer som gör att jag kan komma åt addressbok och SMS direkt från PCn på jobbet. Jag kan både ringa och svara direkt på skärmen, mjukvaran slår till och med upp okända nummer och presenterar vem som egentligen ringer...

1. Finns något motsvarande som passar till iPhone och Windows?

2. Firman jag jobbar åt för stunden har inte utrustat sina standardmaskiner med bluetooth. Kan jag koppla upp mig mot iPhone via USB och fortfarande använda dialermjukvaran?

Tackar för hjälpen så länge!
Frun kommer däremot garanterat inte att tacka om ni löser mitt problem eftersom det är sista spiken i kistan för den gamla luren i såna fall *ler*

/Jonas

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-10 10:11

1. Nej det finns inte. Bluetooth på iPhone är endast till för att ansluta headset till telefonen. Vi får se hur mycket 3.0 firmwaren har öppnat upp för dessa program.

2. Nej.

Om vi bortser från BT för tillfället eftersom vi inte vet så mycket om 3.0, vad kan jag egentligen göra via USB-anslutningen överhuvudtaget? Blev lite förvånad över det korta "Nej" på USB-frågan nämligen...

Finns färdiga Windows API:er som kan kommunicera med t.ex. telefonbok, SMS, kalender etc. i iPhonen om man skulle orka skriva en egen mjukvara?

Finns färdiga API:er i iPhone SDK för att kunna kommunicera med adressbok, kalender etc. över USB eller WLAN? Tanken är i såna fall att skapa en servermjukvara som snurrar på iPhonen som i sin tur kommunicerar med en klient på t.ex. en desktopdator. Mycket jobb för att fixa något som redan borde finnas, men i vilket fall som en möjlig framkomlig väg...

Om man släpper tanken på att bygga något eget:
Finns motsvarande mjukvara för MacOS?

/Jonas

Svaren är fortfarande nej. Än så länge. På onsdag nästa vecka kommer OS 3.0 som kommer att åtgärda att det saknas API:er till USB och Bluetooth. Jag misstänker att inom en väldigt snar framtid kommer vi att se många applikationer som drar nytta av USB och Bluetooth på ett sätt som inte gått innan.

Men innan 3.0 funnits ute ett tag kan vi nog inte komma fram till mycket mer.

1
Bevaka tråden