Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inspire 1394 bråkar med mig!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-06-12 17:07

hej allihopa! när jag nu äntligen fått ändan ur, skruvat upp datorn, monterat på FW-kortet, installerat drivrutiner för mitt ljudkort(inspire 1394), så möts jag av en underlig situation; det kommer inget ljud. trots att Inspire main out är inställd som standardenhet för ljuduppspelning, så får jag inte fram något. konstigt nog får jag dock fram microsoft sams underbara stämma, men inte Alive 2007(Daft punks liveskiva). visserligen är microsoft sams lugnande stämma fantastisk, men jag vill gärna ha lite mer än så(jag tror att han förstår). Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-06-12 17:11

kan kanske tillägga att ljudet fungerar hur bra som helst igenom den VANLIGA ingången(den in i datorn dvs.), i hörlursingången på det externa ljudkortet hörs som sagt bara microsoft sam

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-06-12 17:16

okej, efter ytterliggare tester har fler mycket underliga effekter framkommit: när jag kör ljud igenom den vanliga hörlursingången på datorn med ljudkortet inkopplat så är den enda fungerande ljudkällan spotify.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-06-12 17:47

okej, verkar som att det gick igång med några enkla omladdningar. dock kvarstår ett större problem. i mina hörlurar hörs enbart ljud i det vänstra örat. någon som har några tips på hur man kan åtgärda detta?

1
Bevaka tråden