Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

% på batteriet?

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-06-17 22:38

hejsan . nån som vet nån app som gör att man kan se procent kvar av batteriet längst upp till höger? har tagit hem SBsettings men där ser man bara tex 79 ser rätt fult ut måste jag erkänna....borde ju inte va så svårt att ha "79 %" ... i-lans problem men vore kul att veta om det fanns nåt sånt......hittat massa olika bilder o procentbilder till när man laddar spelaren men inget jag är ute efter

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-18 15:05

Jag ser procent men vet inte vad som gör det längre då jag har 3.0 nu. Detta kom inte förens jag uppgraderade till 3.0 och eftersom den inte är jailbreakad längre kan jag inte komma åt cydia/installer för att kolla tyvärr.

  • Medlem
  • 2009-06-18 23:03

ok tackar...hört att det ska va standard i 3,0an...men vill inte uppdatera än då jag nyss upptäckt jailbreak och en massa nya spel o program hittar knappt nånting på installer och cybia är skitsegt att starta upp hittar inte mycket om man inte kan namnet på det man söker

Det verkar vara lite till och från det här med procenten (Helge). Jag ser den inte och funktionen för att slå av och på den syns inte i Settings. Jag har aldrig jailbreakat eller installerat någon beta. iPhone 3G. Andra verkar ha den. Kan det ha att göra med tidigare jailbreak?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-19 09:09

INGA länkar till piratkopierade iPhone program mm.
2st inlägg raderade.
/mod

Jag har en första generationens iphone, ej jailbreakad, och jag ser inga procent

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-24 18:02
Ursprungligen av poseidon84:

Jag har en första generationens iphone, ej jailbreakad, och jag ser inga procent

Apple valde att inte visa den inställningen på 2G iPhonen. Det kan man ta fram om man installerar SBSettings. SBSettings använder Apples inställning för att visa % på batteriet. Fungerar fin fint.

//Rob

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 18:07
Ursprungligen av Robo-X:

Apple valde att inte visa den inställningen på 2G iPhonen. Det kan man ta fram om man installerar SBSettings. SBSettings använder Apples inställning för att visa % på batteriet. Fungerar fin fint.

//Rob

Jag ser det på min 2g och jag har aldrig haft SBSsettings.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-24 18:17
Ursprungligen av Exstaz:

Jag ser det på min 2g och jag har aldrig haft SBSsettings.

Och hur fick du fram den? Den inställningen finns inte i 2G iPhones inställningar som på 3GS.

//Rob

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 18:26
Ursprungligen av Robo-X:

Och hur fick du fram den? Den inställningen finns inte i 2G iPhones inställningar som på 3GS.

//Rob

Bara fanna. har ingen instälning, Har inte 3g heller procent?

Ursprungligen av Exstaz:

Bara fanna. har ingen instälning, Har inte 3g heller procent?

Vad betyder det?
"Fanna" alltså?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 23:57
Ursprungligen av theplague:

Vad betyder det?
"Fanna" alltså?

Fanns

Ursprungligen av Exstaz:

Fanns

Ok, men har du haft den jailbreakad innan? Har du köpt den av någon som har haft den jailbreakad? Har du återställt efter gammal backup?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 00:11
Ursprungligen av theplague:

Ok, men har du haft den jailbreakad innan? Har du köpt den av någon som har haft den jailbreakad? Har du återställt efter gammal backup?

Jag har alldrig haft procent tidigare jag har haft telefonen i 1.5 år. Jag hade inte procent innan jag upgraderade till 3.0 utan det bara fanns där. Fråga mig inte hur men det gjorde det.

Ursprungligen av Exstaz:

Jag har alldrig haft procent tidigare jag har haft telefonen i 1.5 år. Jag hade inte procent innan jag upgraderade till 3.0 utan det bara fanns där. Fråga mig inte hur men det gjorde det.

Du är den enda jag hört om som har en original iphone med procent, hört andra inklusive mig själv som inte har det. Så konstigt är det...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 01:34
Ursprungligen av poseidon84:

Du är den enda jag hört om som har en original iphone med procent, hört andra inklusive mig själv som inte har det. Så konstigt är det...

Det kanske det är hehe men så är det tyvärr, eller rättare sagt som tur är ^^ Men det kommer nog dimpa ner en 3GS i lådan nästa vecka om man har tur så då finns ju inte detta problem längre hehe

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 17:01
Ursprungligen av Exstaz:

Det kanske det är hehe men så är det tyvärr, eller rättare sagt som tur är ^^ Men det kommer nog dimpa ner en 3GS i lådan nästa vecka om man har tur så då finns ju inte detta problem längre hehe

Helt omöjligt att du har % som standard.

Ursprungligen av zappee:

Helt omöjligt att du har % som standard.

Jag håller med, gissar på att den blivit jailbroken och kört in program för % förut. Har man en original iphone så var man ju tvungen att köra jailbreak förut för att låsa upp den till andra operatörer.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 17:30
Ursprungligen av poseidon84:

Jag håller med, gissar på att den blivit jailbroken och kört in program för % förut. Har man en original iphone så var man ju tvungen att köra jailbreak förut för att låsa upp den till andra operatörer.

Men nu är det väll så att jag vet vad som är gjort på den det senaste 1.5 åren, eller vet du det bättre? Jag köpte den ny så jag borde ju veta eller hur?
Jag repeterar, jag har ALDRIG haft procent visare innan instalerat på min telefon ej heller SBSsettings som tydligen skall ha det som val. För att göra det klart mer så har det alltid bara varit den gamla hederliga batterie ikonen på min telefon, jag har inte ens instalerat tema som ändrat den.
Detta är inte första gången det är jailbroken men varje gång har det varit jag bakom spakarna. Så jag kan nog säga att jag vet vad jag har och inte har gjort på min telefon. End of discusion.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-26 22:31
Ursprungligen av Exstaz:

Men nu är det väll så att jag vet vad som är gjort på den det senaste 1.5 åren, eller vet du det bättre? Jag köpte den ny så jag borde ju veta eller hur?
Jag repeterar, jag har ALDRIG haft procent visare innan instalerat på min telefon ej heller SBSsettings som tydligen skall ha det som val. För att göra det klart mer så har det alltid bara varit den gamla hederliga batterie ikonen på min telefon, jag har inte ens instalerat tema som ändrat den.
Detta är inte första gången det är jailbroken men varje gång har det varit jag bakom spakarna. Så jag kan nog säga att jag vet vad jag har och inte har gjort på min telefon. End of discusion.

Något fuffens har du gjort oavsett vad du säger.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-27 00:28
Ursprungligen av zappee:

Något fuffens har du gjort oavsett vad du säger.

I ärlighetens namn har jag inte det. Så länge cydia inte har tryckt in något själv som visar % på batteriet (dock stämmer inte procenten någe vidare, hade 10% kvar och telefonen klarade bra mycket mer lek än det borde på dom 10% som fanns). Jag har alldrig haft något som visat något annat en det hederliga batteriet uppe i hörnet. Måste vara någe med cydia då som blivit instalerat som inte skulle blivit det. Kollade igenom cydia men inget finns där som jag kan ta bort.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 01:06
Ursprungligen av Exstaz:

I ärlighetens namn har jag inte det. Så länge cydia inte har tryckt in något själv som visar % på batteriet (dock stämmer inte procenten någe vidare, hade 10% kvar och telefonen klarade bra mycket mer lek än det borde på dom 10% som fanns). Jag har alldrig haft något som visat något annat en det hederliga batteriet uppe i hörnet. Måste vara någe med cydia då som blivit instalerat som inte skulle blivit det. Kollade igenom cydia men inget finns där som jag kan ta bort.

SBSettings kanske?

//Rob

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-27 03:09
Ursprungligen av Robo-X:

SBSettings kanske?

//Rob

Läs inlägg #19 i tråden

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 10:11

I den här tråden finns flera som säger sig ha procentangivelse i 3G som inte jailbreakats. Den intresserade får själv översätta,

http://www.belgium-iphone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=26692&start=45

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-27 13:40
Ursprungligen av Exstaz:

I ärlighetens namn har jag inte det. Så länge cydia inte har tryckt in något själv som visar % på batteriet (dock stämmer inte procenten någe vidare, hade 10% kvar och telefonen klarade bra mycket mer lek än det borde på dom 10% som fanns). Jag har alldrig haft något som visat något annat en det hederliga batteriet uppe i hörnet. Måste vara någe med cydia då som blivit instalerat som inte skulle blivit det. Kollade igenom cydia men inget finns där som jag kan ta bort.

Well, du har ju jailbreakat den så då kan vad som helst ha hänt.

Ursprungligen av Robo-X:

Apple valde att inte visa den inställningen på 2G iPhonen. Det kan man ta fram om man installerar SBSettings. SBSettings använder Apples inställning för att visa % på batteriet. Fungerar fin fint.

//Rob

Finns det källa på att apple valde att inte visa procent på 2G telefonen?
Exstaz har det på sin och jag skulle gärna vilja ha det också, så är det så att apple faktiskt har spärrat det på en 2G vore det bra att veta och har dom inte det så vill jag gärna veta hur Exstaz har lyckats

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 18:32
Ursprungligen av poseidon84:

Finns det källa på att apple valde att inte visa procent på 2G telefonen?
Exstaz har det på sin och jag skulle gärna vilja ha det också, så är det så att apple faktiskt har spärrat det på en 2G vore det bra att veta och har dom inte det så vill jag gärna veta hur Exstaz har lyckats

Blev kanske något fel i uppdateringen vad vet jag. Oavsett så har jag % utan att faktiskt ha möjligheten i inställningar som man tydligen skall ha på 3g/s. Tanka hem ett program som heter battery logger tror jag det var i appstore så får du det ändå. Polaren har det.

Ursprungligen av Exstaz:

Blev kanske något fel i uppdateringen vad vet jag. Oavsett så har jag % utan att faktiskt ha möjligheten i inställningar som man tydligen skall ha på 3g/s. Tanka hem ett program som heter battery logger tror jag det var i appstore så får du det ändå. Polaren har det.

Men hur har du gjort med upplåsningen av telefonen? kanske där det sitter?
Jag körde pwnage för ett bra tag sen och sedan dess har jag kunnat uppdatera via itunes som vanligt. (kör inte jailbreak utan bara upplåsning för sim-kort)

enligt http://www.funkyspacemonkey.com/howto-battery-percentage-iphone-2g3g-running-os-30 funkar inte procent på vare sig 2G eller 3G bara på 3GS

Körde du Exstaz någon beta av 3.0 innan det släpptes? då fanns ju alternativet för fler telefoner verkar det som och de som körde med det då har kvar det även när dom nu kör GM 3.0.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-25 19:25
Ursprungligen av poseidon84:

enligt http://www.funkyspacemonkey.com/howto-battery-percentage-iphone-2g3g-running-os-30 funkar inte procent på vare sig 2G eller 3G bara på 3GS

Körde du Exstaz någon beta av 3.0 innan det släpptes? då fanns ju alternativet för fler telefoner verkar det som och de som körde med det då har kvar det även när dom nu kör GM 3.0.

Nope körde guiden på iClarified för redsnow samma dag som 3.0 släpptes bara.

1
Bevaka tråden