Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.0: A2DP (stereo över bluetooth)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-21 18:53

Eftersom OS 3.0 tråden börjar bli för stor så delar vi upp den i olika delar.

Vi samlar alla diskussioner om A2DP här.

Gamla inlägg kommer eventuellt att flyttas hit så det kommer kanske att se lite knasigt ut.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-06-21 19:50

Såg att någon var intresserad av Sony ericsson HBH-IS800. Ville bara varna för att volymen inte går att ändra med detta headset. Volyminställningen på telefonen fungerar inte... Välj ett annat headset..

/Micke

Gäller alla stereoheadset

Ursprungligen av Mixen1:

Såg att någon var intresserad av Sony ericsson HBH-IS800. Ville bara varna för att volymen inte går att ändra med detta headset. Volyminställningen på telefonen fungerar inte... Välj ett annat headset..

/Micke

Pga att Apple inte stöder det utökade volymfunktionen AVRCP i A2DP (men ändå stänger av volymknapparna på telefon) så gäller detta för alla stereoheadset med volymknappar, tyvärr.

Se artikel i MacWorld US

Ursprungligen av larshelmin:

Pga att Apple inte stöder det utökade volymfunktionen AVRCP i A2DP (men ändå stänger av volymknapparna på telefon) så gäller detta för alla stereoheadset med volymknappar, tyvärr.

Se artikel i MacWorld US

Nja, som jag har förstått det så ska volym och play/pause fungera, däremot inte skip/ff/rewind. Detta bekräftas också av denna artikel:

http://www.networkworld.com/news/2009/061909-hands-on-stereo-bluetooth-and.html

Jag undrar när Apple kommer med nytt BT-headset. För det borde de väl göra, trots att de nu öppnar för fler aktörer? Eller är detta deras sätt att "slänga över" ansvaret för bra headsets till tredjepartstillverkarna?

  • Medlem
  • 2009-06-22 14:41

Har letat efter bra sammanställningar över lämpliga BT-stereo-lurar till iPhone men inte hittat något vettigt. Finns det några få bra kandidater? Vad ska man ha?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-22 19:21
Ursprungligen av Goka:

Har letat efter bra sammanställningar över lämpliga BT-stereo-lurar till iPhone men inte hittat något vettigt. Finns det några få bra kandidater? Vad ska man ha?

Kolla i tillbehörsdelen av forumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-23 20:10
Ursprungligen av Goka:

Har letat efter bra sammanställningar över lämpliga BT-stereo-lurar till iPhone men inte hittat något vettigt. Finns det några få bra kandidater? Vad ska man ha?

Har också letat efter detta men bara hittat exempel på headsets som krånglar. Väntar fortfarande på ett tips på ett headset som verkligen funkar som det ska!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-25 16:56
Ursprungligen av baller:

Har också letat efter detta men bara hittat exempel på headsets som krånglar. Väntar fortfarande på ett tips på ett headset som verkligen funkar som det ska!

http://www.99.se/ipod-iphonetillbehoer/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-22 20:27

Fungerar A2DP på 2G versionen uppdaterad till 3.0?

Ursprungligen av soppel:

Fungerar A2DP på 2G versionen uppdaterad till 3.0?

Ja.

Meddelandet du har skrivit in är för kort. Du måste skriva minst 5 boksväver för att meddelandet skall bli godkänt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-22 20:59

Gött! Då ska man damma av sitt BT headset som man lade i lådan för ung 18 månader sedan

Tack för snabbt svar!

2G som i första generationen iPhone så är det nej. iPhone 3G och iPhone 3GS har stöd för A2DP.

Ursprungligen av Lone_fox:

2G som i första generationen iPhone så är det nej. iPhone 3G och iPhone 3GS har stöd för A2DP.

Whoops, my bad. Om han nu menade första iPhone.

hoho, jo, han lär nog få invänta ett nytt lager damm

  • Medlem
  • Partille
  • 2009-06-23 14:37

Sms problem

Vet inte har sökt e det bara jag som har problem med att sms signalen kommer i headsetet ??

Eller kanske bara jag som inte har headsetet i örat hela tiden.

Har ett jabra bt 530 som har stöd för A2DP vilket bara ställer till det för mig missar ju 90 % av mina sms

Jag har ett nokia oxå som inte har A2DP och fungrar som det skall men har bättre ljud i Jabrat.

Någon som har något tipps på lösning ???

Anders

1
Bevaka tråden