Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka kontakters födelsadag till sin kalender

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 04:24

Vet inte om detta är rätt del men provar.
Jag har så att bland mina iphone kontakter finns deras födelsedag adress osv, allt finns inskrivet hos i stort sett alla. Nu vill jag synka in deras födelsedagar i min kalender i telefonen. Jag misstänker att det inte går direkt men jag har både mobile me och google calender. Båda innehåller mina kontakter och man kan ju synka in den vägen mistänker jag men så vitt jag kan se, kan jag inte göra det smidigt den vägen heller utan det är manuelt också.
Är det någon som har tips på hur man löser detta bäst då det tar tid att trycka in 84 kontakter i kalendern. Sökt som en dåre i app store men hittar inget program där som löser detta problem. Kanske har ni ett sådant?

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-06-24 08:09

Det går med lite pyssel och med Leopard, iPhone OS 3.0 och MobileMe (eller på en egen server).
Det kanske finns något annat smartare sätt, men detta funkade för mig.

- se till att Visa födelsedagskalender är markerat i iCals inställningar
- Högerklicka på Födelsedagar (som nu ligger under Prenumerationer) och välj Publicera
- Högerlicka igen och välj Kopiera URL
- Öppna Mail och mejla URL:en till den e-postadress du har på iPhonen
- Öppna ditt mejl i Iphonen, kopiera adressen
- Öppna Inställningar, välj E-post, Kontakter... Välj Lägg till konto>Annat>Lägg till prenumererad kalender. Klistra in adressen.

Nu finns dina födelsedagar från Adressboken i Kalendern i iPhonen (under knappen Kalender väljer du vilka kalendrar som ska visas)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-06-24 15:24

Glömde skriva jag sitter på PC Önskar att jag inte gjorde men så är det tyvärr.

1
Bevaka tråden