Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning! Skype på Jailbreakade iphones

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-30 10:45

Jag uppdaterade Skype i morse. EFTER allt var klart och jag startade appen fick jag ett meddelande som berättade att den här versionen av Skype endast fungerar med omodifierade Iphones med os 2.2 eller 3.0.:mad:
Får försöka avinstallera och se om det går att installera en äldre version.
/Anders

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-30 10:51

När får du upp det meddelandet? Jag uppdaterade Skype i morse, kör på en 16GB iPhone 3G med OS 3.0, FW 04.26.08. JB och Ultrasn0w.

För mig fungerar Skype fortfarande över WIFI.

//Andreas

Ingen ny nyhet, jag tror att vi har diskuterat detta tidigare här på 99

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-01 01:16

Ok. Hittade inget för jailbreakade Iphones. Tänkte vara snabb och varna berörda.
Får meddelandet när jag startar skype.
Provade att ta bort skype i telefonen och därefter synka med Itunes. Tyvärr kvarstår meddelandet, om än något annorlunda. "Warning. This version of skype is only supported on unmodified iphone os 2.2.
Nu nämns inget om 3.0???
/A

Edit: trots meddelandet kan jag använda Skype som vanligt!?
2G
16gb
Os 3.0
fw: 04.05.04_G
Jb med redsnow

Senast redigerat 2009-07-01 01:43
  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-01 02:04
Ursprungligen av macmo:

Ok. Hittade inget för jailbreakade Iphones. Tänkte vara snabb och varna berörda.
Får meddelandet när jag startar skype.
Provade att ta bort skype i telefonen och därefter synka med Itunes. Tyvärr kvarstår meddelandet, om än något annorlunda. "Warning. This version of skype is only supported on unmodified iphone os 2.2.
Nu nämns inget om 3.0???
/A

Edit: trots meddelandet kan jag använda Skype som vanligt!?
2G
16gb
Os 3.0
fw: 04.05.04_G
Jb med redsnow

Det har diskuterats förut. Och? Skype fungerar fortfarande. Det är bara en varning men inget annat händer. Alltså var glad och skypa på.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-01 14:45
Ursprungligen av Robo-X:

Det har diskuterats förut. Och? Skype fungerar fortfarande. Det är bara en varning men inget annat händer. Alltså var glad och skypa på.

//Rob

jag är glad, men hur är det själv? " Det har diskuterats förut. Och?"
jag uppdaterade. Fick ett felmeddelande som antydde att Skype nu inte skulle fungera. Sökte på 99 utan något resultat i rubriker. Tyckte att jag, i all välmening, skulle uppmärksammar medlemmar på 99 om detta. Vad är problemet?

1
Bevaka tråden