Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Media Problem", går ej att öppna RNS

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med en PC och Reason 4 med ett MOTU828mkII firewire (har fortfarande lite strul med det som jag försöker så smått att lösa).
Nåväl, igår så tvärnitade datorn helt efter att 828´an låst sig (win/program brukar normalt sett rulla trots ljudkortet dör och man brukar hinna spara sitt projekt innan man startar om).

Nu är det så att om jag ska försöka öppna RNS filen igen, alltså låten jag jobbade med när datorn dog, så kommer detta felmeddelande upp:
"Media Problem
The Operation could not be completed because of a media related problem"

Och sen får man bara alternativet OK, och så händer inget.

Har sökt runt lite på nätet efter liknade problem och håller på att analysera/experimentera runt detta nu. Tänkte att jag slänger upp frågan här även, för att se om någon känns vid problemet.

v.h

Har testat att felsöka hårddisken, samt testat filen på min andra dator.

Läste att någon som fått liknande problem mailade filen till Propparna och så micklade dom lite, sen funkade. Det är ju en utväg som jag tänker ta och testa om inget annat hjälper.

Nä, ger nog upp.
Kom ju på att jag köpt en ny dator, för att slippa den gamla strulande laptopen.
Ska köra mer från den på riktigt nu, så slipper man säkert sånthär inspirationsdödande skit.
Kör vidare! :]

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-13 15:11

Propellerheads kan ibland reparera sådana filer, prova med dem.

PF: Jag testade faktiskt det. Men tyvärr var filen såpass skadad att det gick inte att fixa. Men det kändes rätt/skönt att skicka iväg den så att proffsen kunde kolla över den, nu kan man ju släppa det helt.

1
Bevaka tråden