Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mixer för nybörjare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hoj,

först och främst hoppas jag detta är korreket avdelning för en tråd som denna, då det är första gången jag besöker musik-delen. nåja.

jag är en riktigt house-fantast, och har så varit i typ tre år - diggar typ allt som finns och är frälst i SHM, har kontakter som ordnar den senaste musiken osv, vilket gör förutsättningar helt OK för mig. men nu har jag funderat på att börja mixa på allvar - en kul hobby om inte annat. men jag har är helt lost på vad man skall köpa för saker, vad som är bra och vad som är prisvärt. i Mac-världen har jag typ varit i 14 år (och jag lär mig fortfarande nya saker varje dag), men den här marknaden är helt ny för mig.

alltså.. jag har ju en Macbook PRO källan (dvs. musiken) finns, så om jag kan få in den på ett hörn eller så, vore ju det prima. det jag har förstått är att man behöver en mixer, men behöver man verkligen två cd-spelare också? finns det inga mixar med inbyggda cd-spelare osv, så man får allt i ett kit dvs?

budgeten vet jag faktiskt inte, men jag är nybörjare, så gärna ett bra paket som ni tror kan passa en nybörjare och som man kan växa i. får vara begagnat osv.

tacksam för svar, och trevlig fortsättning på kvällen.

edit: http://www.numark.com/idj2 <-- denna har jag kikat på, men det kanske är helt åt helvete för en nybörjare? perfekt att kunna koppla in Iphone, vilket är bekvämt osv, men det känns ändå lite noobigt (om ni förstår vad jag menar). emn det kanske är bra sak att starta med, vad vet jag.

edit2: Behringer 3000 <-- kanske en sådan, och så koppla in den till datorn?

  • Medlem
  • 2009-07-10 21:43

Hej där.

Har du kikat på DJ-mjukvara? Du har redan datorn, och med rätt program så behöver du inte något mer än så.

Ursprungligen av jgb:

Hej där.

Har du kikat på DJ-mjukvara? Du har redan datorn, och med rätt program så behöver du inte något mer än så.

det känns så jävla budget, och tråkigt, hehe. jag vill gärna ha en något som jag kan använda fysiskt. vilket program rekommenderar du i sådant fall? traktor DJ har jag försökt få igång, men det suger verkligen hästpung (ursäkta språket).

den där IPOD-mixern, är den inget att ha?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-10 22:08

Finns ju mixers som styr datorn, inkl program... massvis... annars måste man ju ha ljudkort med typ 2stereo ut och mixer å junk...

bästa vore om jag kunde koppla en mixer till datorn, där jag har all musik och köra så - utan cd-spelare.

vad heter dessa ovan? vad ligger det i pris?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-07-10 22:39

om du fortfarande letar så har jag en idj2 med 2års garanti använt två ggr. ligger bara hemma och dammar med kartong och alla orignal prylar till. hör av dig

king.bango@gmail.com

1
Bevaka tråden