Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 3GS

Tråden skapades och har fått 171 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Senast redigerat 2009-07-17 09:42

Japp, här kom den:

Telia iPhone Blog

Klockan 10 kommer tydligen också priserna.

perfekt, tackar och bockar

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 09:57

Nu blev det ju lite jobbigt. Telia prata på + fri surf är perfekt för mig.

1000kr extra för 32GB, totalt 4600 kr för luren.

Nu blev det väldigt ologiskt på telia.se. 395 kr för 3G 8GB med samma abonnemang som nya 3Gs 16GB för 1kr

Fast Mobilsurf extra är totalt onödigt för mig.. Aldrig får man vara nöjd

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2009-07-17 10:06

Fick just ett erbjudande från Telia via SMS. "Som en av våra första iPhone-kunder får du ett unikt erbjudande med nya iPhone 3GS. Läs mer på http://m.telia.se/iphone4 Mvh Telia."

Å den länken funkar ju strålande just nu. INTE.

Ursprungligen av Spooky:

Fick just ett erbjudande från Telia via SMS. "Som en av våra första iPhone-kunder får du ett unikt erbjudande med nya iPhone 3GS. Läs mer på http://m.telia.se/iphone4 Mvh Telia."

Å den länken funkar ju strålande just nu. INTE.

Funkar fint för mig. Men jag fick inte något SMS... Kanske kommer under dagen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-07-17 10:08

Fick ett SMS nu med erbjudande till alla befintliga kunder, men länken fungerar inget vidare:

http://www.x8.telia.se/foretag/mobil/9ic4/

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 10:15
Ursprungligen av scim:

Fick ett SMS nu med erbjudande till alla befintliga kunder, men länken fungerar inget vidare:

Telia

Bra erbjudande.. 1000 kr dyrare än från telia.se?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-17 10:18
Ursprungligen av Jeppe_E:

Bra erbjudande.. 1000 kr dyrare än från telia.se?

Men det handlar väl om att man har ett bundet abonnemang man vill köpa sig fri från?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-07-17 10:14

Om jag förstår detta rätt så kommer befintliga kunder med bindningstid kunna lösa ut sitt nuvarande abbonnemang till motsvarande 994:-. Utöver det är erbjudandet identiskt med de som riktas till alla andra.

Perfekt för de som sitter med 24 mån..
Då avslutas hela Abb och man får ett nytt som enligt mig är bättre och alla förhöjda månadskostnader om man nu skulle ha sådant avslutas.
det blir 24 mån ny bindning men däremot slipper man ju 12 månader om man haft 24 månader från förra året

Dock har jag inte fått ett SMS... utan slängde mig på att beställa ett nytt... Abb!
Men ringde Telia så de fixade till detta ändå

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 10:46

Hmm.. Jag sitter hos Telenor nu, med ett antal månader kvar..Tusan.. Jag hade hellre gett lite mer för luren och kunnat välja abonnemang... Men nu har jag lyckats kapa åt mig ett bra nummer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-17 10:48

Är lite tveksam.. Lång bindningstid som fan, och inte ett strålande abbonemang..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-07-17 10:49

Slog till på erbjudandet, dock så måste jag kontrollera att mina abonnemang verkligen har bindningstid när jag kommer hem från Belgien. Enligt mina sidor har jag det inte..Och vad jag minns när jag flyttade från telenor var att jag tog utan. Nåväl en telefon blir det i vilket fall som helst Denna gång blev det en 32gb svart.

Vid en första anblick så ser det ut som att Telia har tagit till sig av förra årets prissättningskritik.
Återstår att räkna lite på detta och läsa igenom det finstilta.

Nu hoppas jag (och förmodligen fler) att Telenor och Tre kommer att kontra det här med något bättre - spännande.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-07-17 10:54

Om sitter på en iPhone 3g med 18 månader bindingstid med Telia Vänner och Mobil Surf för 69+199 i månaden så känns det här erbjudandet ganska sunkigt, eller är det jag som inte kan räkna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-17 11:07
Ursprungligen av elmo:

Om sitter på en iPhone 3g med 18 månader bindingstid med Telia Vänner och Mobil Surf för 69+199 i månaden så känns det här erbjudandet ganska sunkigt, eller är det jag som inte kan räkna?

Nejdå Elmo, du kan räkna. Håller fullständigt med dig. Sitter på Telia Max 25, obegränsat med sms till alla nät och ingen minutavgift till alla med telia för 49kr/mån. Känns sunkigt att byta till Prata på då.

Verkar ju vara ett vettigt pris på telefonen, påslaget är ju 150:-/månad * 24mån = 3600:- som man betalar utöver abb kostnader (för 16GB). Men jag är jävligt osugen på att ligga på en sån hög månadskostnad, låt mig pynta 3600 och ta abbonemanget för 229:- i månaden istället!

Är inget fan av såna här låsta erbjudanden. Kanske måste man vänta tills releasen för att kunna välja ordentligt? Då lär den ju vara tokslut =/

Ngn som har varit inne i en teliaaffär och vet om samma sak gäller där?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-07-17 11:21

Japp samma gäller i butik.

Ursprungligen av Nephente:

Är inget fan av såna här låsta erbjudanden. Kanske måste man vänta tills releasen för att kunna välja ordentligt? Då lär den ju vara tokslut =/

Risken finns:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Risken finns:)

Jaja, blir väl till att köa trots allt då. Tur att man har semester!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-17 12:06
Ursprungligen av Nephente:

Verkar ju vara ett vettigt pris på telefonen, påslaget är ju 150:-/månad * 24mån = 3600:- som man betalar utöver abb kostnader (för 16GB). Men jag är jävligt osugen på att ligga på en sån hög månadskostnad, låt mig pynta 3600 och ta abbonemanget för 229:- i månaden istället!

Är inget fan av såna här låsta erbjudanden. Kanske måste man vänta tills releasen för att kunna välja ordentligt? Då lär den ju vara tokslut =/

Ngn som har varit inne i en teliaaffär och vet om samma sak gäller där?

Håller med dig fullständigt. Hade hellre betalat 4k för telefonen och bundit mig i 24 månader. Men ligga och betala 500+kr per månad är inte så roligt.

Men tror ni att det går att köpa med andra abbonemang direkt vid release?

Synd att det bara är ett enda alternativ just nu. Jag vill ha Telia Till Vänner som abonnemang och jag vill bara ha Mobilsurf Alltid (69 kr/mån istället för 199 kr/mån) som surfabonnemang. Och så betalar jag hellre lite mer nu och binder på en kortare tid. Så förhandsbeställningen är inget för mig.

...om jag kan hålla mig, vill säga

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-07-17 11:13
Ursprungligen av elmo:

Om sitter på en iPhone 3g med 18 månader bindingstid med Telia Vänner och Mobil Surf för 69+199 i månaden så känns det här erbjudandet ganska sunkigt, eller är det jag som inte kan räkna?

Har du 18 månaders bindningstid så har du väl 6 månader kvar. 6*199 = 1194. Du får alltså lösa ut nuvarande abbonemang för 994:-.

Ursprungligen av elmo:

Om sitter på en iPhone 3g med 18 månader bindingstid med Telia Vänner och Mobil Surf för 69+199 i månaden så känns det här erbjudandet ganska sunkigt, eller är det jag som inte kan räkna?

Jag instämmer med dig elmo. Det känns ganska sunkigt!

Har tänkt lämna över min iPhone 3G till min sambo. Vill ha kvar Mobil Till Vänner och Mobil Surf (har samma upplägg som elmo). Bästa vore om man fick förlänga abonnemanget och införskaffa nya 3GS.

Använder telefonen som "dingel" när jag är på resandefot.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-17 10:55

Bah, jag vill inte ha något nytt abonnemang.

Låt mig köpa mobilen kontant till mitt nuvarande abb.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-17 10:57
Ursprungligen av zappee:

Bah, jag vill inte ha något nytt abonnemang.

Låt mig köpa mobilen kontant till mitt nuvarande abb.

Håller med... nu blir det onödigt dyr månadskostnad. Men man får väl se det som någon sorts avbetalning på luren (alla knep är tillåtna)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-17 11:02
Ursprungligen av Jeppe_E:

Håller med... nu blir det onödigt dyr månadskostnad. Men man får väl se det som någon sorts avbetalning på luren (alla knep är tillåtna)

Näh, har företagsabonnemang så tänkte hålla mig till det
Får se när den kommer på den sidan.

Då är en vit 32GB beställd!

Bevaka tråden