Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställ in iPhone problem!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Koppla precis in min iphone 3G 3.0 jailbreak i datorn.
Då fick jag det roliga meddelandet som ser ut som nedanstående.

Jag har synkroniserat telefonen minst 50 ggr sen jag la till cydia i telefonen.

Har valt synkronisera automatiskt under inställningarna om det nu spelar någon roll.

Jag har inte installerat några program i datorn eller i iphonen. Det är samma dator jag alltid synkat telefonen med.

Vad tror ni? Hur får jag bort detta meddelande?

Tack i förhand MVH W

edit: jag har sökt google och 99.se även på google med site:99.se i slutet för att få fram bra resultat, hittade inget !

Vad händer om du drar ut sladden ur iPhonen och sätter i den igen?

samma sak händer då !

Och ja! Jag har startat om datorn, kopplat ur alla kablar när jag stängt av/startat upp datorn. in och ut ur vila läge, startat om itunes.. Känns som jag provat allt, har itunes 8.2.1

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-25 00:20

Om du väljer att återställa den från säkerhetskopian?

Ursprungligen av zappee:

Om du väljer att återställa den från säkerhetskopian?

jag har inte velat testa detta då jag har lagt till ett flertal nummer i telefonen som kommer att försvinna då. Räknade lite på det och det var ungefär 20 nummer som jag lagt till, men inte säker på vilka jag hade innan säkerhetskopian gjordes... Vill ju inte bli av med numren..

Ingen som varit med om liknande??

Ursprungligen av wilhelmsson:

jag har inte velat testa detta då jag har lagt till ett flertal nummer i telefonen som kommer att försvinna då. Räknade lite på det och det var ungefär 20 nummer som jag lagt till, men inte säker på vilka jag hade innan säkerhetskopian gjordes... Vill ju inte bli av med numren..

Ingen som varit med om liknande??

Du blir inte av med numrena om du har dem synkade till adressboken(alltså, inte en del av säkerhetskopian) och sedan synkar in dem igen efter återställningen.

Ursprungligen av theplague:

Du blir inte av med numrena om du har dem synkade till adressboken(alltså, inte en del av säkerhetskopian) och sedan synkar in dem igen efter återställningen.

Visste inte att jag kunde synka direkt till adressboken, får testa detta

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-26 22:58
Ursprungligen av wilhelmsson:

jag har inte velat testa detta då jag har lagt till ett flertal nummer i telefonen som kommer att försvinna då. Räknade lite på det och det var ungefär 20 nummer som jag lagt till, men inte säker på vilka jag hade innan säkerhetskopian gjordes... Vill ju inte bli av med numren..

Ingen som varit med om liknande??

Så du har lagt till 20 nr sedan "Igår 0955" som det står på bilden?

Hur har du inställningarna under enheten iPhone->fliken Info i iTunes?

bilden är från den 21 juli...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-26 23:02
Ursprungligen av wilhelmsson:

bilden är från den 21 juli...

Det var därför jag använde "".
Tyckte bara att det lät konstigt att du har lagt in 20 nya nummer på ett dygn.

Ursprungligen av zappee:

Det var därför jag använde "".
Tyckte bara att det lät konstigt att du har lagt in 20 nya nummer på ett dygn.

Haha ja det hade varit rätt sjukt.

Nej Det enda som kommer upp när jag trycker på enheten i itunes är den rutan jag bifogat.

För att tänka lite utanför "the box"... Kan jag genom program som "Diskaid" ansluta till iphone för att extrahera adresserna i telefonen? I så fall, vilka sådana program är gratis (mac OSX 10.5.7) och vart ligger dessa filerna?

MVH W

1
Bevaka tråden