Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värdelös recension på DN av iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

alltså tjejen - Yvonne Edenholm - är ju värdelös. kan ju inte ens förklara varför hon tycker att iPhone är den bästa mobiltelefonen? jag vet att man inte kan ha speciella förväntningar på dessa journalister...men någon koll borde de väl ha?

DN-test: sommarens nya mobiler - DN.se

Ooooh, det hetaste just nu är "tryckskärm"!
Kanske inte fel att säga, men det låter löjligt.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 14:02

Vilken parallell:
"SE995 har inte tryckskärm och det kanske säger något om varför det just nu inte går så bra för SE just nu...."

Här är en höjdare också:
"Kamerorna blir allt bättre, vi har två här med 8MP"

Men hon har helt rätt i att den uppdatering som gjordes mellan 3G och 3Gs borde varit det som fanns i 3G från början.

Jag håller med föregående talare, vilken kalkonrecension!! Tryckskärmar har funnits sen Ericsson R380 som kom väl i början av 2000-talet o som sen uppgraderades med Sony Ericsson P800. Är hon verkligen DN:s teknikjournalist?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-03 14:40

Vilken högstadieelev som helst i det här landet kan nog mer om mobiler än den där klåparen.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-03 16:00

Hon var ju inte direkt någon bra recensent. Kunde ju nämt appstore eller sagt att iPhone har en OLED (Organic light-emitting diode) display och inte en tryckskräm.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-03 16:26
Ursprungligen av Exstaz:

Hon var ju inte direkt någon bra recensent. Kunde ju nämt appstore eller sagt att iPhone har en OLED (Organic light-emitting diode) display och inte en tryckskräm.

Öhhh, det har den väl inte....?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-03 16:59
Ursprungligen av kenjon:

Öhhh, det har den väl inte....?

Nej hade visst inte det. jag som var dåligt påläst. Jag läste för ett tag sen att dom skrev avtal med LG angående LCD displayer och att dom var intreserade avt OLEDs, jag som tog lite för mycket för givet.

Ursprungligen av Exstaz:

Nej hade visst inte det. jag som var dåligt påläst. Jag läste för ett tag sen att dom skrev avtal med LG angående LCD displayer och att dom var intreserade avt OLEDs, jag som tog lite för mycket för givet.

Däremot har den en oleofobisk (oljeavstötande) skärm ...

Lyssnar man lite halvengagerat på Apples presentation av 3GS så nämn det väldigt kort. Många tog fel på "Buzz-wordet" OLED-skärm.

1. hon är nervös.
2. dåligt påläst.
3. refererar till saker som är felaktigt eller minst sagt tvivelaktigt.
4. sen är hon vag och odistinkt i sina omdömen. när hon nämner MMS och "fnissar lite" för att det är ju lite pinsamt att iphone inte hade det från början. som om hon bara läst forumstrådar och baserat sin åsikt på dessa diskussioner.

5. sen - och det värsta - framkommer ju inte alls "vad" nya iphone är egentligen utan hon flummar lite och som om hon inte riktigt förstår själv - vilket hon givetvis inte gör. sen varför den fortfarande "är bäst". jaha - vad, när, hur, varför, etc? sen nämner hon omnia hd - det enda hon har gjort är väl läst reklambladet som säger att det är "äkta HD" - vad det nu kan vara för något...men det låter ju bra.

Vi kan väl vara överens om att fastän tösen ser bra ut så verkar ju inte TV vara hennes medium...

Känns lite som att.. "Öh, det här nya testet av sommarens telefoner, kan du ta det, och presentera lurarna i studion imorgon bitti? Kan du väl...? jag skall ju ut ikväll med Leffe och har inte hunnit.
Jag trodde det var nästa fredag det skulle vara klart ju...."

Sedan VAD iPhone är, det vet ju ingen över "jag är fortf ball"-åldern.
Stutarna och Stofilerna i styrelserummen har ju ingen aning.
Det syns ju tydligt i prissättningen av abb, många baserar sig på att hålla på med så stenåldersmässiga saker som RINGA

Jag vill bara skjuta henne.. Hon var verkligen inte på läst för fem öre om iphone, verkade inte vara det om någon av telefonerna!

Verkligen en B-recension!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-08-03 19:11
Ursprungligen av wilhelmsson:

Jag vill bara skjuta henne..

Ojdå, såpass. Du tror inte att de får lite konsekvenser?

Vi kan väl hålla diskussionen på en mer saklig nivå istället för att bara kräka?

Frågan är varför ni blir upprörda... De flesta härinne vet ju att den ÄR bra.

jag blir inte upprörd. mest konstatera att det är tråkigt med folk som säger "iPhone är fortfarande den bästa telefonen...men jag förstår inte varför...och kan definitivt inte förklara det".

men - hon verkar inte vara en vikarie:

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/menymakarna-har-inte-hittat-hem-an-1.13123

Vilken kommentar: "Bilfabrikanterna en hel del att lära av mobiltelefontillverkarna som lyckats ha en rad funktioner som är lätta att förstå sig på med hjälp av snygga ikoner". jisses ja - jo - det är lättare att förstå sig på funktionerna på grund av de snygga ikonerna.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Frågan är varför ni blir upprörda... De flesta härinne vet ju att den ÄR bra.

  • Medlem
  • Olofström
  • 2009-08-03 19:10

Kan ingen maila henne länken till denna tråden ? Se vad hon har att komma med för comeback.

Urusel recension.

Det hjälper inte. Hon kommer inte för en sekund att ta åt sig. Hela hennes kår är helt överens om att "man alltid får kritik oavsett vad man skriver" - eller - "Det där är bara sexism - hade jag varit man hade ingen gapat" - eller - "Dom där Apple/iPhone-fanatikerna, hahaha".

Nej, ända sättet att stå ut är att försöka undvika denna och liknande tryckt dynga.

Ursprungligen av Seren84:

Kan ingen maila henne länken till denna tråden ? Se vad hon har att komma med för comeback.

Urusel recension.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-03 23:17

Känns som om dem plockat någon random tjej från gatan och sagt till henne att recensera de mobilerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-04 00:03

har kvar min R380e .. den funkar fortfarande
-- copy and paste haha -- vilken jävla miss tidigare!
-- tänker då på reklamen -- WAOUW .. va nytt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-04 00:09

telefånen var ju bara ren eyeCandy tidigare!
-- men skönt att det mesta e löst nu .. det e en jävligt bra lur idag!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-10 15:17

Det var ju ett underbart typexempel på hur man INTE recenserar.

Skoj att alla är så blinda när det gäller megapixlar. IPhone har inte 8 megapixlar och är därför en jättejättedålig kameramobil. Det hade varit skönt om recensenterna läste på lite om teknikerna innan dom uttalade sig. De flesta här vet ju att det finns en smärtgräns för hur många pixlar man kan ha på en så liten yta innan det blir för mycket brus.
3 megapixlar är nog ganska optimalt, jag är i alla fall helt frälst i hur bra kameran presterar, speciellt i bra ljus blir det ju toppenbilder!

Och vad gäller MMS har jag inte full koll, men antar att Apple inte släppte MMS löst förrän AT&T kunde hantera det, right? Att svenska operatörer fixar det sket väl dom högaktningsfullt i.

1
Bevaka tråden