Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hämtning av mail (Gmail) fungerar dåligt

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan allihopa!

Skriver mitt första inlägg därför att jag har problem med hämtning från mitt Gmail-konto. Jag har iphonen inställd på att hämta var 15:e minut, men det verkar endast fungera när telefonen är aktiv, dvs inte i i viloläge. Som exempel kan nämnas att jag prenumererar på dagordning från Google-kalender, vilket står att det skickas typ 05:23, men hämtas inte förrän jag har använt telefonen en stund först senare på morgonen. Någon som upplevt något liknande eller har en bra ide om hur jag fixar detta så att det fungerar som det borde?

  • Medlem
  • 2009-08-06 11:50

Har inget svar för mailen men jag tror inte att Google har en helhetslösning för mailen än, så det kanske kommer en förändring.

Det jag tänkte tipsa om är de här instruktionerna för att fixa Calendar och Contacts utan fördröjning:

Google Sync : Contacts Upload via iTunes (Mac) - Mobile Help

Jag har inte Leopard så jag får det inte synkat med iCal men om jag använder nästa instruktion så synkar Calendar och Contacts direkt åt båda hållen. (Dock inte ev kontakter i iPhone fr iCal eller kontaktbok. Inte heller SIM-kontakter)

Calendar & Contacts Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

1
Bevaka tråden