Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har gått från att vara enkelt.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det fanns en tid då allt kändes självklarare med en Apple produkt, framförallt deras os.
Idag känns deras os som att kliva in i en djungel av problem. Jag kan innerligen hoppas att
någon annan jätte kan bli en konkurent på detta område.

Sanningen är nog det motsatta. Apple eftersträvar en aldrig tidigare skådad enkel- och smidighet med Snow Leopard, vilket kommer att bli uppenbart för alla när Tableten kommer.

Om man tycker att OSX är uselt så kan man i alla fall trösta sig med att det inte finns något bättre OS. Man har det bästa som finns på planeten - även om det är uselt.
Själv har jag aldrig haft problem med OSX på 12 Macar under 7 års tid. Inget som berott på OS'et som sådant i alla fall - problemen har alltid berott på tredjeparts-apps och pluggar.

Ursprungligen av draags:

Det fanns en tid då allt kändes självklarare med en Apple produkt, framförallt deras os.
Idag känns deras os som att kliva in i en djungel av problem. Jag kan innerligen hoppas att någon annan jätte kan bli en konkurent på detta område.

Jag håller med på vissa sätt. Mac OS X Server är så vansinnigt mycket mer komplicerat än AppleShare IP var på sin tid. Mer kompetent men kräver ett par års erfarenhet för att kunna användas fullt ut.

Har nu raderat ca 20 inlägg.

Att kasta ur sig påståenden, och inte förklara eller motivera dem, och sedan erkänna att det bara var som ett "socialt experiment" - det kan du syssla med någon annanstans, draags.

Och förutom det "sociala experimentet" så visade det sig dessutom att detta var något slags "tack-och-adjö-nu-är-jag-sur-och-lämnar-forumet"-tråd - och sådana tar vi alltid bort.

Och eftersom trådskaparen tydligen avser att lämna forumet, så är det ingen mening att föra diskussionen vidare heller, tycker jag, så jag stänger här.

/Mod

Senast redigerat 2009-08-05 18:13
1
Bevaka tråden