Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håller den i 2år?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte falla för frestelsen och köpa mig en iPhone 3gS
Men de flesta abonnemang är på 24månader.... läskigt lång tid tycker jag! Så min fråga är:
håller iphone sig så länge som en bra telefon?

Har nämligen haft SE de senaste åren och har bytt efter ca 18månader då de har börjat krångla
(Jo, jag vet att vissa abonnemang har mindre än 24mån bindningstid, men inte just dom som passar mig just nu...)
/SubClip

Har kört med första generationen iPhone sedan releasen i USA. Den håller måtten fortfarande och den är fortfarande i bra skicka men nu efter två år så känns det dags att byta upp mig till 3GS för min del .. inte pga av att telefonen kronglar utan att jag vill ha de nya funktionerna som den första saknar .. GPS, Turbo 3G, Compass och bättre kamera ..

Så svaret på din fråga är ett stort JA du kommer känna att 3GS en håller efter 2 år men du kommer då känna att det är dags att byta precis som jag ..

Har tidigare innan jag gick över till iPhone använt SE och Nokia och jag kommer ALDRIG använda en SE eller Nokia mobil igen .. never ever ...

det finns två sidor av detta mynt. om du har stått ut med en SE i 18 månader så kommer du definitivt att tycka att iPhonen fortfarande är bra under de 2 år du har den.

å andra sidan, när du väl (förhåppningsvis) inser iPhonens storhet som telefon/surfplatta/ipod/mediaspelare etc så kommer du antagligen att vilja byta upp dig till den nyare versionen då denna dyker upp (och då har blivit signifikant uppgraderad med nyare och bättre hårdvara förstås)

i-landsproblem, hehe.

Jo... (är man från norrland så är man...)

Jag fattar inte hur ni lyckasd hålla en telefon hel i 24 månader. Dom går ju sönder för ingenting.
(Har dock inte ägt en iPhone än, den kanske är hållbarare? hehe)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2009-08-06 20:41
Ursprungligen av Chaosstar:

Jag fattar inte hur ni lyckasd hålla en telefon hel i 24 månader. Dom går ju sönder för ingenting.
(Har dock inte ägt en iPhone än, den kanske är hållbarare? hehe)

Finns inte mycket som kan gå sönder, tangentbordet har ju inga fysiska knappar, dom knappar som finns verkar hålla bra o s v ...

Fast...
...tappa den i vatten, tappa den i snö, tappa den ner för balkongen, tappa den ner för trappen, tappa bort den, tillfoga den diverse våld för att den inte gör som man vill :), ja listan kan göras lång. Och nu pratar jag bara om saker då inte alkohol är inblandat haha.

Hur som helst.
Jag ska köpa en med 12 månadersabonnemang från Telia.
Blir bäst så.

Härligt! Precis de kommentarerna jag ville ha!
iPhoneworld - here I come!

Bara köp! Jag hade min 2G i över ett och ett halvt år, användes varje dag och var med över allt. Inga repor i displayen eller annat krångel, lika bra när jag sålde den som när jag köpte den!

Lasse

1
Bevaka tråden