Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken ordning (eller ingen alls?) på appsen har du?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-08-06 16:51

Hej!

Jag har suttit lite nu den senaste veckan och funderat på en ordning att ha mina apps men har inte kommit inte på någon bra, så jag tänkte ser hur ni har det. Huller om buller? Nytta på en sida, nöje på en osv?

Vilken ordning (eller ingen alls?) på appsen har du?

Jag sorterar sidorna efter hur programmen används (deras syfte), sedan efter ikonfärg. TouchClock hamnar bredvid Flip Clock, tv.nu hamnar bredvid tvGuide osv., osv.. Sedan som du skriver; en sida för nytta, en annan för nöje. Tycker jag fungerar bra!

En sak som jag verkligen saknar ær en møjlighet att direkt i iTunes kunna sortera och lægga appsen på det sætt, och sida, man vill ha dem i iPhonen, och att detta sen lagras. Det skulle vara mycket smidigare æn att sitta och fippla med det på iPhonen, vilket lætt gør en tokig om man har enn gæng sidor och ska sitta och dra ikoner hit och dit och de ændå inte alltid ær så lætt att få dem dit man vill.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Arvika
  • 2009-08-07 00:25
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

En sak som jag verkligen saknar ær en møjlighet att direkt i iTunes kunna sortera och lægga appsen på det sætt, och sida, man vill ha dem i iPhonen, och att detta sen lagras. Det skulle vara mycket smidigare æn att sitta och fippla med det på iPhonen, vilket lætt gør en tokig om man har enn gæng sidor och ska sitta och dra ikoner hit och dit och de ændå inte alltid ær så lætt att få dem dit man vill.

Dr Tinnitus

+1
Har letat efter något program som ordnar detta

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-06 18:25

Då jag har så många apps (97st) på telefonen sorterar jag dom så här:
Kommunikation: facebook osv.
Nytto program: kalender, GPS konverterare, anteckningar osv.
Media: YouTube, schazam, Ocarina osv
Meningslösa roliga program: Newtons cradle, magic 8ball osv
Spel
Inställningar och setup program

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-06 21:57

Jag sorterar efter de jag använde senast och neråt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-06 22:47

Jag sorterar inte alls. Eftersom det händer att man måste Återställa emellanåt, och iTunes då lägger in dem i bokstavsordning, tycker jag inte det är något problem. Oftast kommer jag ihåg vad appen heter, och kan leta i bokstavsordning efter det jag vill starta.

Leoparden har ju stacks, varför har inte iPhonen detta? hade varit helt sjukt snyggt och bra. en liten fundering bara...

Jag sorterar efter känsla... De appar som jag använder mest på första sidan, det är lättast att nå den sidan (tryck på homeknappen)

De som jag använder minst längst bak och sedan efter någon form av tillhörighet som varierar och aldrig blir helt optimalt. Jag fyller dessutom inte sidorna utan brukar vilja hålla mig till tre rader max. Detta för att göra det lättare att få en snabb översikt av sidan

Jag skulle också vilja ha möjlighet att sortera och lägga upp ordningen i iTunes såsom Dr Tinnitus och jag skulle gärna kunna lägga in "tomma" positioner för att få rader med två appar (exempelvis)

Stacks tror jag inte har kommit pga prestandaproblem. Categories som finns för jailbreakade telefoner var alldeles för långsamt för att vara användbart tidigare men är hanterbart i 3GS. Jag använder dock inte det eftersom det bryter mot principerna för hur jag navigerar runt i systemet för övrigt.

Men Snabeldrakes sortering efter färg på ikonerna var en ny infallsvinkel som jag dock tror att jag står över:)

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-07 14:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag skulle också vilja ha möjlighet att sortera och lägga upp ordningen i iTunes såsom Dr Tinnitus och jag skulle gärna kunna lägga in"tomma" positioner för att få rader med två appar (exempelvis)
*klipp*

Det går med iBlank från Cydia, det skapar genomskinliga ikoner på skrivbordet. Jag har en helt tom hemskärm bara för att det skall se "cleant" ut när man låser upp telefonen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-07 12:15

Ordning och reda här...
Sida 1: Dagligt; telefonrelaterat, ipod, google, ...
Sida 2: Nytto/jobb; Miniräknare, Bytes, Mathomatic, Math formulas, WordRoll SE, ...
Sida 3: Musik; Jasuto, iDrum, Bebot, Cleartune, remote, ...
Sida 4: Underhållning; Tuner, SR Poddradio, Kokbok, SF Bio, Newspaper, ...
Sida 5: Träning; iFitness, 200 Situps, 100 Puschups :), Run Keeeper, ...
Sida 6: Spel: Mega Man 2, Worms, ...

  • Oregistrerad
  • 2009-08-07 15:51

Ser ut som dom flesta har lite ordning på sina apps. Jag funderar på att göra som Odd Bob, gillade det upplägget.

Tack för tipset Exstaxz! Har även jag letat efter något sätt att få "tomma" positioner!

1
Bevaka tråden