Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

akai mpk49 +/-

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-08-20 21:54

Någon som har en och kan tänka sig att dela med sig av sina tankar om den?

(Funderar på att byta upp mig från en remote25 + mpd16)

Hej!

Jag har iof bara haft min akai mpk49 sen i onsdags men mitt intryck hittills är:

+ skön att spela på
+ rattar och reglar känns rejäla

- krånglig att ställa in, fast då måste man ju ta med i beräkningarna att jag inte har någon tidigare erfarenhet alls av sånt heller.

  • Medlem
  • 2009-08-21 09:15

Hur är arpeggiatorn? Är den lättanvänd?

Ursprungligen av Mr. Mountain:

Hej!

Jag har iof bara haft min akai mpk49 sen i onsdags men mitt intryck hittills är:

+ skön att spela på
+ rattar och reglar känns rejäla

- krånglig att ställa in, fast då måste man ju ta med i beräkningarna att jag inte har någon tidigare erfarenhet alls av sånt heller.

Jag gillar arpeggiatorn. Den är väldigt lätt att använda. Man slår igång den bara och sen kan man välja taktart 1/4, 1/4T, 1/8, 1/8T, 1/16, 1/16T, 1/32, 1/32T som sitter på var sin knapp under reglarna. Sen så finns det även en knapp som heter Latch och om man trycker på den och håller ett ackord så håller den kvar ackordet åt en utan att man behöver hålla ner tangenterna. Och så kan man även knacka in tempot på tap tempo knappen.

Kom på ett minus till och det är att man inte får med någon strömadapter så om man inte vill ha den kopplad till en dator får man köpa en sån separat och man fick inte med den kompletta manualen tryckt på papper (dock som pdf) utan bara en tryckt quickstart guide

Senast redigerat 2009-08-21 11:55
  • Medlem
  • 2009-08-21 17:13

Tack för infon Ska göra slag i saken och beställa en.

1
Bevaka tråden