Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DAW controllers... tips?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-25 14:51

Hej, jag tänkte köpa en DAW Controller men det finns så många att välja på. Just nu väljer jag mellan Frontier Alphatrack eller Personus Faderport. Är det någon som äger någon av dessa eller har andra tips på controllers?

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-25 21:50

Vilket program kör du, och vad vill du kunna göra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 10:55

Jag kör Cubase SX3 (kommer troligen köpa uppdatering till 5). Jag kommer använda controllern för att styra Cubase, transport, mix kanske någon effektplugg.

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-26 12:34

Wow tack, den ser riktigt trevlig ut... kostar det dubbla men det kanske det är värt när allt i Cubase är pre-konfat.

Mvh
Demokid

Jag sitter ibland med en Alphatrack i Cubase 4 och tycker att det funkar fint. Använder den dock i princip bara för volymautomation och ibland eq auto men inte så mycket annat egentligen. Inte helt impad av touch-stripen det känns lite billigt, är så van att använda num-tangenterna för navigering så blir dom istället. Förmodligen shysstare med steinbergs jogwheel där.

I början var det lite sunkigt att den inte fattade vilken kanal man stod på om man inte valt den via alphatracken (utan t.ex. med musen) men det hoppade igång med nån uppdatering, så man slipper tänka på att kolla att man är på rätt kanal innan man börjar röja med fadern.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-26 13:54

Behringer BCF2000 funkar med cubase vad jag vet...
Jag kör den i logic, klockrent och snabbjobbat.

Instämmer om BCF2000, funkar finemang i Mackie/Logic Control-läge, och det finns dessutom en Cubase-specifik setup som man kan använda som gör att man kommer åt effekter och liknande.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-08-26 14:23

+ att den kostar kaffepengar begagnad.

1
Bevaka tråden