Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går inte att Avsluta processer!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-26 21:18

HJÄLP MIG

Mitt batteri uppför sig jätte konstigt. jag laddade iphonen för 2 timmar och 56 minuter sedan. jag har bara använt telefonen i kanske 15 minuter men på "användning" står det att jag använt den i 2 timmar och 11 min. batteriet är nu nere på 84 procent. jag hade en ipod touch förut som kunde ligga i viloläge i 1 vecka utan att knappt röra en fena. men detta är jätte skumt. Varje gång jag kollar mail eller nåt så blir den processen kvar. den kan inte stängas av om man inte går in i sb settings. så om jag gör många grejer och sedan stänger ner allt så finns dem ändå kvar i processer och det drar satans mycket batterie. Så hur ska jag kunna avsluta processerna?

Soft Reset?!
Power + Home-knapparna samtidigt i ca 10 sek tills du ser äpplet, då släpper du.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-26 21:34

vad händer då? kan det hända något onormalt eller? den är jailbreakad så vill inte att något sånt försvinner. jag stängde av den nyss och ska sätta på den igen. ska jag ändå göra så som du sa?

Ursprungligen av anteup:

vad händer då? kan det hända något onormalt eller? den är jailbreakad så vill inte att något sånt försvinner. jag stängde av den nyss och ska sätta på den igen. ska jag ändå göra så som du sa?

Inget onormalt kan hända.
Det är som när du tvångsavslutar en dator, inget farligt alls.

Håll inne power + home ca 10 sek och släpp dem när du ser äpplet.
Rekommenderas tom att göras nån gång då och då.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-26 22:20
Ursprungligen av theplague:

Inget onormalt kan hända.
Det är som när du tvångsavslutar en dator, inget farligt alls.

Håll inne power + home ca 10 sek och släpp dem när du ser äpplet.
Rekommenderas tom att göras nån gång då och då.

okej tack så mycket! batteriet fortsätter dock dra mycket i viloläge. mycket märkligt enligt mig, den är nu nere på 78 % utan att jag använt den någonting. så på 2 timmar i viloläge har det gått nästan 1/4 det betyder att efter en natt så är batteriet slut. Vad ska jag göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-26 22:55
Ursprungligen av anteup:

okej tack så mycket! batteriet fortsätter dock dra mycket i viloläge. mycket märkligt enligt mig, den är nu nere på 78 % utan att jag använt den någonting. så på 2 timmar i viloläge har det gått nästan 1/4 det betyder att efter en natt så är batteriet slut. Vad ska jag göra?

Trycker du på Home-knappen när du är klar? Så du inte låter skärmsläckaren släcka telefonen med mailprogrammet (eller något annat program) aktivt?

Ursprungligen av anteup:

okej tack så mycket! batteriet fortsätter dock dra mycket i viloläge. mycket märkligt enligt mig, den är nu nere på 78 % utan att jag använt den någonting. så på 2 timmar i viloläge har det gått nästan 1/4 det betyder att efter en natt så är batteriet slut. Vad ska jag göra?

Ett tips är att låta batteriet dra ur HELT - Ladda det fullt - Dra ur laddaren - Gör en soft restart.
Då ska batteriet vara kalibrerat.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-26 21:36

problemet är ju att batteriet används även när jag har den i viloläge. alltså att det står att den används hela tiden. jag använder den ingenting på 10 min sedan när jag kollar så har användningen gått upp 10 min.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-26 22:25

Hur ny är telefonen? Sen är det så att Apple tillåter sina egna applikationer att ligga kvar i backgrunden men dom körs inte. Detta för att dom skall starta upp snabbar nästa gång. Du kan inte jämföra den mot en ipod touch då den inte gör något alls när den är endast i standby, din telefon ligger och söker 3g/GSM nät hela tiden kollar mot push servern om du har det på, platstjänster uddaterar sig ibland osv osv.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-27 13:53
Ursprungligen av Exstaz:

Hur ny är telefonen? Sen är det så att Apple tillåter sina egna applikationer att ligga kvar i backgrunden men dom körs inte. Detta för att dom skall starta upp snabbar nästa gång. Du kan inte jämföra den mot en ipod touch då den inte gör något alls när den är endast i standby, din telefon ligger och söker 3g/GSM nät hela tiden kollar mot push servern om du har det på, platstjänster uddaterar sig ibland osv osv.

Den är en vecka gammal har laddat den 3 gånger. och det var igår som batteriet börja agera skumt. tidigare i veckan har jag kunnat ha på den i 2 dagar utan att behöva ladda. men från och med igår så går batteriet ner lika fort i viloläge som när jag använder den. Och när jag kollar på användning är så är det istort sett lika på viloläge och användning.
Viloläge : 3 tim 18 min
Användning 2 tim 58 min

Det är mycket konstigt för jag har absolut max lekt med den i 25 min. Men ändå så blir användningen så hög och därför dör batteriet fortare. hur ska jag göra för att viloläget verkliegn ska agera "viloläge"? dvs när jag har den i sleepmode så ska den inte dra lika mycket som i "användning"
detta hände efter den tredje laddningen.

du sa att apples egna applikationer ligger kvar och ja mail, safari, kalender och sånt ligger kvar och jag antar att det drar batterie.

vet någon vad problemet är skriv gärna!
tack

Ursprungligen av anteup:

Den är en vecka gammal har laddat den 3 gånger. och det var igår som batteriet börja agera skumt. tidigare i veckan har jag kunnat ha på den i 2 dagar utan att behöva ladda. men från och med igår så går batteriet ner lika fort i viloläge som när jag använder den. Och när jag kollar på användning är så är det istort sett lika på viloläge och användning.
Viloläge : 3 tim 18 min
Användning 2 tim 58 min

Det är mycket konstigt för jag har absolut max lekt med den i 25 min. Men ändå så blir användningen så hög och därför dör batteriet fortare. hur ska jag göra för att viloläget verkliegn ska agera "viloläge"? dvs när jag har den i sleepmode så ska den inte dra lika mycket som i "användning"
detta hände efter den tredje laddningen.

du sa att apples egna applikationer ligger kvar och ja mail, safari, kalender och sånt ligger kvar och jag antar att det drar batterie.

vet någon vad problemet är skriv gärna!
tack

Precis som andra skriver: Återställ!

Bra guider finns på iclarified.com. Går knappt att misslyckas.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-08-28 16:28
Ursprungligen av Sicken:

Precis som andra skriver: Återställ!

Bra guider finns på iclarified.com. Går knappt att misslyckas.

Om jag återställer i inställningar inuti iphone då? vad händer då? kan det hjälpa vad försvinner? Mebn grejen är att jag inte kan jailbreaka!

Ursprungligen av anteup:

Om jag återställer i inställningar inuti iphone då? vad händer då? kan det hjälpa vad försvinner? Mebn grejen är att jag inte kan jailbreaka!

Lära sig?
Det är ju sjukt enkelt numera.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-29 12:21
Ursprungligen av anteup:

Om jag återställer i inställningar inuti iphone då? vad händer då? kan det hjälpa vad försvinner? Mebn grejen är att jag inte kan jailbreaka!

Väljer du att återställa inställningarna så ja, återställs inställningarna. Alla inställningar går tillbaka till defaultläge.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-27 21:02

Återställ och sluta crossposta så in i bomben.

1
Bevaka tråden