Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samköp av FPGA-eval kit, $50

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är intresserad av att hacka ihop en FPGA-baserad synt, och har tänkt skaffa Avnets Sparta 3A Eval kit. Citat från tråd i elektronikforumet nedan. Kiten kostar nu 49 dollar. Vi är tre på det forumet som anmält intresse, och såvitt jag förstått krävs det beställning av minst fem st för att Avnet ska ta hem dem (ännu ej bekräftat). Jag kan beställa hem och skicka ut dem.

Det är alltså ett kit med både FPGA och processor (PSOC:en) på. Jag tänkte själv komplettera med två st audio-D/A-omvandlare från Eric Brombaugh för audio ut. För audio in får man nog bygga ihop nåt själv, vilket jag ev. ska göra. För CV/gate in och ut som vi analogsyntnissar vill ha borde man kunna använda PSOC:ens analoga I/O.

Så, anmäl intresse till mig om ni vill vara med på sambeställning! Räkna med ca 650 kr inkl frakt.

Citat:

För dem som är nyfikna på FPGA mm så kan jag tipsa om Avnets eval kit för Spartan 3A. Bara $39. Kit

Det är en xc3s400a (400k storlek) på den. Och den har en Cypress psoc-krets som gör att man kan programmera den via usb istället för via JTAG (man slipper alltså köpa en speciell JTAG-programmerare).
I mitt kit hängde det med ett speciellt cypress evalkit (inkl programmerare), om man vill använda PSOC i sina egna projekt.
USB-sladden kan användas som interface mellan FPGA och datorn när man laddat ner bitfilen.

FPGA är tillräckligt kraftfull för att köra en microblaze processor (soft cpu) eller om man vill göra en egen SmoothStepper etc.

Obs. efterfrågan har visst varit ganska stor så det kan vara restnoterat, men checka med Avnet.

  • Medlem
  • 2009-08-31 12:01

Notera att den här tråden kommer försvinna snart, och inga nya inlägg sedan igårkväll i den kommer överföras till 99musik.

Tack för tipset. Jag flyttar tråden dit i morgon.

Här är en tråd på electro-music.com med folk som redan byggt synt med detta kort. Källkod finns! Mer info HÄR.

1
Bevaka tråden