Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bråttom: Flytta sidor i InDesign

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-29 13:31

Jag håller på med en fyrsidig folder och vill arbeta med fram och baksidan som ett uppslag efterssom jag har en utfallande bild som skall täcka båda två.
Hur gör jag?

Tag bara tag i sidan i sidpaletten och drag den till en annan plats bland dessa.

Jag tror apu undrar hur man får första sidan att börja som nummer två och inte nummer 1.

Har man sid 2-5 så ser man två st uppslag. Har man däremot sid 1-4 så ser man sid 1 och 4 som "solosidor".

Klicka på den lilla pilen i övre högra hörnet på sidpaletten. Där har du inställningar för sidnumreringen. Välj att första sidan ska vara 2 (inte 1).

2-3 och 4-5

Mycket fiffigt och den hade jag missat.

Fungerade ju även utmärkt att gör 2-3-4 och 5-6-7 det vill säga med extra sida för skapande av t ex en mapp med invikt flik.

Tack Anders

  • Medlem
  • 2003-07-29 16:28

Tack skall ni ha. Det funkade utmärkt. Man kan tom med få sidorna att ha rätt sidnr om man har ett avsnitt som börjar på ett (med en sida) och ett avsnitt som börjar på 4 och lägger dem som ett uppslag med 4:an till vänster. Avsnitten verkar man kunna placera i vilken ordning som helst.

1
Bevaka tråden