Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3, Telia eller Telenor? Ur täckningssynpunkt?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nåja, med Telia som har fallback till EDGE så är det inte lika dramatiskt (inte som jag har upplevt det i alla fall)

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-10-05 21:55

Har så gott som alltid 5 bars med Telia om jag stängt av 3g.
Men har jag 3g på så går 3g nätet ner lite då och då i mottagning från plats till plats.
Speciellt inomhus i stora byggnader.
Det är väll det som lite är problemet med 3´s nät att dom inte har gsm som täcker upp där 3g nätet inte funkar så bra.
Telias EDGE nät är helt perfekt men deras 3g nät är som alla andras.

Jag skulle och har valt Telia utan att tveka.

Har haft:
Comviq/tele2, 3 och Telia som abonnemang tidigare

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-10-08 13:17

1. Telia har övelägset bra täckning, men är lite för medveten om det med tanke på hur höga priser dom har.
2. Telia har dock Sveriges sämsta kundservice med snobbiga människor som är totalt inkompetenta. Vet inte ens vad en IMAP server är..... Iaf enl. min erfarenhet, och jag har ringt ett x antal gånger...
Men om man inte bryr sig om detta så är det bara att köra på Telia om man vill ha stabil täckning! Tro på en norrlänning från Åre!

Ursprungligen av Geggah:

1. Telia har övelägset bra täckning, men är lite för medveten om det med tanke på hur höga priser dom har.
2. Telia har dock Sveriges sämsta kundservice med snobbiga människor som är totalt inkompetenta. Vet inte ens vad en IMAP server är..... Iaf enl. min erfarenhet, och jag har ringt ett x antal gånger...
Men om man inte bryr sig om detta så är det bara att köra på Telia om man vill ha stabil täckning! Tro på en norrlänning från Åre!

Jag tror inte att man kan förvänta sig att de ska veta vad en IMAP-server är. Det är inte direkt så att det är den mest förekommande funderingen bland deras kunder på privatärenden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-08 17:55
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tror inte att man kan förvänta sig att de ska veta vad en IMAP-server är. Det är inte direkt så att det är den mest förekommande funderingen bland deras kunder på privatärenden.

Det beror på vilken nivå det är på supporten. De har även en premium support som kostar en del, men man behöver inte betala om de inte löser problemet.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-10-09 20:19
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag tror inte att man kan förvänta sig att de ska veta vad en IMAP-server är. Det är inte direkt så att det är den mest förekommande funderingen bland deras kunder på privatärenden.

Må så vara, men om de inte har den mest grundläggande informationen om mail, internet o.s.v. så känns det svårt att ta dem på allvar. Om de inte vet vad en DHCP server är? Eller en DNS server? Eller POP3? Tror du att de kommer att förstå ens problem då, och kunna avgöra ifall felet sitter hos dem eller hos en själv? Det om något är väldigt grundläggande kunskaper. Jag begär inte att det vet hur man ställer in en portforwarding, men de ska åtminstonde ha ett hum om vad det gör...
Sedan om premium supporten förstår eller inte, det struntar jag faktiskt i, men den "vanliga" supporten ska kunna skilja på pop3 och imap. Kanske dålig jämförelse av mig.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-09 22:36

Jag har telia i min iphone och 3 i min ipad och det jag märkt är att 3 har klart bättre 3G motagning.

Ursprungligen av _mattis:

Jag har telia i min iphone och 3 i min ipad och det jag märkt är att 3 har klart bättre 3G motagning.

Vad är det för "test"?

Min bilmonterade nmt450 funkar i skogen med Telenor, än en iphone med Telia i så då måste Telenor vara bättre.

Skall vi applicera åtminstone skuggan av vetenskapsteori på det här får du nog byta kort mellan iphone och iPaden

Ursprungligen av _mattis:

Jag har telia i min iphone och 3 i min ipad och det jag märkt är att 3 har klart bättre 3G motagning.

Mottagning eller hastighet?
Testa byta kort mellan iPhone och iPad.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-10-10 21:44

jag har inte bytt kort för det orkar jag inte.. så det är väl ingen vetenskap bakom det. Det kan ju klart vara så att Iphones antenn är så dålig att jag bara får gms täckning med telia när jag samtidigt har 3G med 3 i iPaden. Detta på Öland och telia masten är bara någon kilometer från där jag testat vet inte vart 3s mast är?..

Senast redigerat 2010-10-10 22:13
Bevaka tråden