Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar efter ett program

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Testade Gnome för ett tag sen, tyckte det mesta var kasst En sak som var bra dock var att man kunde spara vilka program som var öppna och vad man höll på med när man loggade ut, finns det något liknande program till OS X?

  • Medlem
  • 2003-08-03 19:08

Tyvärr tror jag inte det. Det är en XP-funktion (och tydligen även Gnome, då) som Apple gärna kunde planka. Jag låser in min dator varje natt, så det skulle vara trevligt att kunna fortsätta där man avslutade dagen innan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-03 19:12

Om jag förstått det rätt så kommer funktionen med panther senare i höst. Den som väntar på nåt gott..

  • Medlem
  • 2003-08-03 19:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alfa
Om jag förstått det rätt så kommer funktionen med panther senare i höst. Den som väntar på nåt gott..

User switching kommer, men XP-funktionen att spara datorns minne till hårddisken har jag inte hört något om. Kanske kommer det också?

Jag är osäker på hur det fungerar i Gnome också. Är det User switch det handlar om?

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
User switching kommer, men XP-funktionen att spara datorns minne till hårddisken har jag inte hört något om. Kanske kommer det också?

Jag är osäker på hur det fungerar i Gnome också. Är det User switch det handlar om?

Nej när man loggar ut kan man välja att spara vad man har öppet program/dokument. Så kan man stänga av och när man loggar in igen så e allt som när man avslutade.

  • Medlem
  • 2003-08-03 19:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Isbiten
Nej när man loggar ut kan man välja att spara vad man har öppet program/dokument. Så kan man stänga av och när man loggar in igen så e allt som när man avslutade.

Precis vad jag misstänkte, och nej: jag tror inte det är på väg ännu. Tyvärr.

Det är nog inte samma sak i Gnome och Win XP. I XP sparas väl allt i RAMminnet till hårddisken som sen laddas in när datorn startar igen - som man kan göra med Virtual PC tror jag. I Gnome så sparar man bara att ett program var öppet, laddat med ett dokument - och att programmet skall starta med det dokumentet vid samma inloggning. Man måste alltså spara sitt dokument innan man loggar ut.

Det har inget med User Switch att göra - vilket också finns en variant av, inte lika swooschig som Apples.

Tilläggas bör att jag aldrig använder "Spara nuvarande inställningar" när jag kör Gnome - däremot gillar jag webbläsaren Epiphany som frågar mig, efter en krasch: "Epiphany kraschade senast, vill du återställa sessionen?"

  • Medlem
  • 2003-08-03 19:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av FredrikHolmqvist
...I Gnome så sparar man bara att ett program var öppet, laddat med ett dokument - och att programmet skall starta med det dokumentet vid samma inloggning. Man måste alltså spara sitt dokument innan man loggar ut...

Låter inte som en "killer-funktion" direkt. Det sparar ju ingen tid egentligen.

Kanske är bra ifall man har dåligt minne, och vill veta vad man höll på med igår?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-04 08:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Jag låser in min dator varje natt, så det skulle vara trevligt att kunna fortsätta där man avslutade dagen innan.

Jag använder låst skärmsläckare och sömn (jag har inte missat säkerhetsuppdateringen av skärmsläckaren) På så sätt kan jag fortsätta där jag slutade. Min PB G4 drar inte alls särskilt mycket ström i sömnen.

Som en liten bonus kan man då vara med i up-timetävlingen i detta forum;)

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden