Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Miljötänkande ?!

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Oavsett miljöaspekten så ser det tokigt ut för en åskådare. De tycks mest blåsa runt löven från en plats till en annan, och nästa dag faller det nya från träden. Samtidigt blåser de upp en massa damm på parkerade bilar och balkonger. Varje gång lövblåsarna är igång här i mitt område så är det någon hyresgäst som kommer ut och skäller ut dem, vilket kanske inte heller är så trevligt för deras arbetsmiljö. Och skakar inte maskinerna sönder deras inre organ förresten?

Om man tittar lite längre än uranstavarna räcker så ser man att uranbrytning skitar ner som fan.

De lämnar rena öknarna efter sig i USA t ex, men det skiter man gärna i eftersom det ofta sker på indianers mark.

LCR: Vatten - Energikunskap - Vattenfall säger 46%, vilket iofs lär variera med tiden.

Med tanke på att världens befolknings storlek och energibehov kommer att öka så är många av de här petitesserna oväsentliga.

Jag är fullt medveten om att jag har startat eller starkt deltagit i många av dem, men har insett att inte mycket positivt kommer av att jag häller ur mej saker här, och drar mej ur dessa från och med nu.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-01-11 16:03

Konklusionen måste väl ändå bli att man skall försöka minimera energiåtgången oavsett vad det är för typ. Eldar man inte det fossila bränslet i Sverige så kommer man göra det någon annanstans. Att tro att människan kommer sluta med fossila bränslen innan dessa är slut borde vinna något naivitetspris.
Sen, vad gäller kärnkraft så är det ju rätt otroligt att man tillåter sig utvinna lite elström för att i samma slag skapa ett avfall som är direkt dödligt under 100000 år framöver. Bara den här pågående debatten om hur man skall utforma varningsskyltar vid slutförvaringsplatser är ju sanslös.

Bevaka tråden