Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Canon PowerShot A590IS Batteri problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett tag sedan köpte jag Canon PowerShot A590IS eftersom den hade vissa extra funktioner som hans gamla PowerShot A580 inte hade, men han har konstant problem med att den säger ifrån att batterierna behöver bytas väldigt väldigt tidigt trots att batterierna är nya (alkaliska) alternativt nyladdade (NiMH laddningsbara).

Jag pratade med Canon på Fotomässan som förnekade att det skulle vara något konstigt så jag skickade in den till Canon i Göteborg som testat kameran och påstår att det inte är något som helst fel med kameran och skickade tillbaka den (utan att skicka med mitt kvitto!).

Jag har precis använt den, knäppte två kort med nyladdade NiMH batterier och den varnar för dåliga batterier. En släkting har en likadan, splitter ny och den var i det närmaste oanvändbar.

Jag undrar om någon annan också har erfarenhet/kunskap av/om detta.

Jag är riktigt missnöjd med Canon!

LCR

Låter mycket underligt, verkligen. Själv köpte jag PowerShot SX110 för den extra zoomen och den brukar jag kunna ta över hundra foton (beroende på hur länge jag låtit batterierna laddas ut av sig själva) med tills mina 2x2500mAh dör, eller 730 högupplösta foton under en timme som det blev en gång. Ca 40-60 foton brukar jag få till på alkaliska.

Jag tycker du ska ringa till Canon i Sverige eller gå till någon Canon-återförsäljare och kräva att få snacka med någon chef. Det är klart du inte ska uppleva detta. Eftersom din kamera har ett serienummer som måste vara länkat till kvittot på något vis så borde det ordna sig med leg. och serienummer tycker man.

EDIT: Anledningen till min långa batteritid är för att jag har IS satt på "Shot Only", så sätt fokuserar den enbart när jag trycker ned avtryckaren istället för att slösa en massa energi på att justera sig på allt onödigt medan man letar objekt. Dessutom använder jag väldigt sällan blixt.

Tack för IS tipset, ska prova. Kameran är ju bra annars.

Jo, inställningar gör skillnad samt jag tror att hans batterier kanske
inte var riktigt lika bra som mina, men A590 är definitivt mer känslig
för batterikvalité än A580, men det är också en helt annan kamera
inuti även om den ser i det närmaste identisk ut utanpå.

LCR

Senast redigerat 2009-12-05 21:50
1
Bevaka tråden