Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kringla + [ fungerar inte i Safari?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker ställa in alla musknappar till min MX Revolution i USB Overdrive. Dock vägrar bakåtknappen i Safari fungera. Det jag har gjort är att jag låter tumknapparna motsvara att man trycker kringla + [ för bakåt och kringla + ] för framåt enligt genvägarna under fliken history. Dock fungerar bara framåtklick. Bakåt fungerar icke, inte heller när jag trycker tangentkombinationen på tangentbordet. Nån som vet varför?
P.S. Det funkar i Firefox både med tangentbord och mus

Jobbigt det där verkar det som

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-12-11 02:03

Hm,  +, betyder ju förstora..

Är det att stega dig framåt o bakåt du är ute efter så är det detta du är ute efter:

Om jag är helt ute när det gäller ditt prob, så skyller jag på att det är natt just nu

Testade igen med den kombinationen du sa och det funkade.

Jag utgick ifrån den kombinationen som står under "History" menyn i Safari. Där står det kringla + [ för bakåt och kringla + ] för framåt.
I USB Overdrive finns det möjlighet att under "keyboard shortcuts" välja Framåt och Bakåt för webläsare men bara framåt fungerade i Safari.

Mycket märkligt.

Tack för hjälpen dock!

Ursprungligen av ahmed_dv:

Testade igen med den kombinationen du sa och det funkade.

Jag utgick ifrån den kombinationen som står under "History" menyn i Safari. Där står det kringla + [ för bakåt och kringla + ] för framåt.
I USB Overdrive finns det möjlighet att under "keyboard shortcuts" välja Framåt och Bakåt för webläsare men bara framåt fungerade i Safari.

Mycket märkligt.

Tack för hjälpen dock!

Engelskt tangentbord och svensk Safari eller vice versa?

Både Safari och Firefox är engelska men inställningen ovan fungerade utan problem i Firefox. Dock inte i Safari.
Ja, tangentbordet är svenskt.

Säkert är det någon mystisk grej iom att det är engelskt Safari och svenskt tangentbord.
Hur som helst så funkar det nu

1
Bevaka tråden