Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dragon's Lair kommer till iPhone!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om du är över 30 så hade du kanske en Amiga när du var grabb (eller tjej). Och hade du en Amiga så var oddsen rätt goda att du, liksom jag, satt kvällarna igenom och laddade in diskett efter diskett för att få spela ett av de hetaste, och snyggaste, spelen som någonsin gjordes för den plattformen.

Dragon´s Lair hette spelet, som troligen bidrog till att åtskilliga joysticks och säkert en och annan dator fick sätta livet till när man, för 150:e gången, inte hoppade åt rätt håll i tid och ens hjälte dog en snabb död och man fick (surprise!) ladda in en eller flera disketter igen.

Nu ska spelet alltså släppas för iPhone. Laddtiderna lär garanterat bli kortare och grafiken troligen ännu snyggare.

Jag kommer att köpa det, minnas och garva och sen är det inte omöjligt att jag gräver fram min Amiga 1200 för att spela spelet igen. På riktigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-09 14:17

Det är kultklassikerkrig i App Store nu. Jag köpte Beneath a Steel Sky häromdagen, nostalgitrippen var total. Det finns rätt stor chans att Dragon's Lair hamnar här hemma också. Tyvärr sålde mina föräldrar av Amigan, det var nån som satt och spelade lite för mycket tyckte de... :|

  • Oregistrerad
  • 2009-12-09 16:52

Även Space Ace finns på appstore Spelade mest Space Ace i arkadhallarna och Dragons Lair 2 på min Amiga 500.

Då väntar jag glatt på klassiska Bubbles Bubbles..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-10 12:51
Ursprungligen av lurefiix:

Då väntar jag glatt på klassiska Bubbles Bubbles..

Bubble Bobble antar jag att du menar. Jag tillbringade ett helt jullov med att knäcka eländet

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-09 21:58

"Om du är över 30 så hade du kanske en Amiga när du var grabb" - Nu tog du väl ändå i lite? hehe...
Jag växte upp med en amiga 500 o jag har inte blivit 30 än hehe... Har kvar den! Extra minne, extra floppy o en satans massa spel.

Säger bara Monkey Island 1 o 2!

Är det inte skönt att dänga av gamla klassiker Och duu det räcker att vara runt 26 för att komma ihåg det här.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2009-12-15 07:46

Jag är +40 och kommer ihåg när Dragons Lair hamnade i arkadhallarna. Det knäckte ALLT annat som fanns vid den tiden. Det knäckte även min ekonomi för det kostade några tusen att ta sig igenom spelet till slutet. Lyckades till sist hitta en bugg som under vissa omständigheter gav evigt liv, men då var det för sent. Oh the times .. iPhone-versionen är dessutom riktigt bra!

1
Bevaka tråden